Divízia DHL Parcel a spoločnosť Smart budú od septembra testovať novú službu, v rámci ktorej môžu majitelia automobilov značky Smart využiť svoje vozidlá ako mobilné adresy pre prijímanie zásielok.
Obe spoločnosti posledné mesiace vyvíjali a testovali riešenia zaisťujúce vysokú úroveň bezpečnosti pre tovar i vozidlá. Prvé testovanie sa uskutoční na jeseň v nemeckom meste Stuttgart . O niekoľko mesiacov neskôr bude služba doručovania zásielok do kufrov áut v ponuke aj v Bonne, Berlíne a Kolíne nad Rýnom.
Spoločný projekt spoločností Smart a divízie DHL Parcel využíva technológiu smartfónov, kedy vodič vozidla Smart a kuriér spoločnosti DHL používajú špeciálne vytvorené aplikácie. Majiteľ vozidla používa aplikáciu Smart na vytvorenie jednorazového autentifikačného čísla transakcie (TAN), ktoré zadá do políčka „c/o“ (na adresu), keď pri nákupe cez internetový obchod uvádza dodaciu adresu. Aby sa odovzdanie do vozidla reálne uskutočnilo, musí byť vozidlo zaparkované v blízkosti domácej adresy majiteľa.
Kuriér spoločnosti DHL je informovaný o vybranom mieste doručenia prostredníctvom aplikácie, pričom získa časovo obmedzený prístup do vozidla adresáta. Jednorazové autentifikačné číslo TAN, ktoré osoba nakupujúca cez internet zadá pri objednávaní, umožní kuriérovi určiť polohu vozidla a otvoriť ho v danom čase. Po získaní prístupu do kufra môže kuriér uložiť balík alebo vyzdvihnúť vrátenú zásielku. Hneď ako kuriér kufor zavrie, autentifikačné číslo TAN, vďaka ktorému získal prístup, stráca platnosť. Následne bude cez aplikáciu zaslaná správa informujúca majiteľa vozidla, že zásielka bola doručená.
DHL Parcel a Smart si kladú za cieľ prilákať v každom meste, kde sa bude služba testovať, niekoľko stoviek účastníkov a získať tak od nich reálnu spätnú väzbu. Majitelia vozidiel Smart, ktorí majú záujem sa pilotného testu zúčastniť, získajú bližšie informácie tu, kde si zároveň môžu od septembra podať aj prihlášku. Inštalácia zariadení, ktoré sú potrebné pre účasť v testovacom projekte, sa uskutoční u miestnych distribútorov, pričom náklady bude hradiť spoločnosť Smart.
Pri prihlásovaní svojich vozidiel do projektu, môžu zákazníci zároveň v niekoľkých jednoduchých krokoch vyplniť zmluvu so spoločnosťou DHL o doručení do kufra vozidla. S cieľom zlúčiť oba procesy do jedného, bol prepojený zákaznícky portál divízie DHL Parcel www.paket.de so zákazníckym portálom spoločnosti Smart.