Operátor Slovanet zverejnil prvé výsledky prieskumu názorov na zákaz pretáčania TV reklám v archíve. Ten totiž hrozí zo strany niektorých televízií. Až 92 % doteraz zapojených zákazníkov je zásadne proti a vyjadriť svoj názor teraz môže každý.

Slovanet od začiatku nesúhlasí so zákazom pretáčania reklám v archíve TV vysielania, ktoré od operátorov a šíriteľov televízie požadujú zaviesť najväčšie komerčné slovenské TV stanice. Pretáčanie reklám je pritom veľmi používanou a aj žiadanou výhodou archívu.

Nedávno Slovanet navyše uskutočnil medzi svojimi zákazníkmi prieskum názorov na tento zámer televízií a podrobné výsledky ankety zaslal vysielateľom spolu s výzvou na ich prehodnotenie. Keďže hrozba zavedenia zákazu narastá, operátor zverejnil priebežné výsledky a k zapojeniu sa do dobrovoľnej ankety teraz vyzýva širokú verejnosť.

V čom spočíva zákaz pretáčania reklám v TV archíve

Mnohé súčasné televízne služby poskytujú zákazníkom aj funkciu archívu s možnosťou dodatočne si pozrieť zmeškaný program a počas sledovania ho ľubovoľne „pretáčať“. Dá sa tak nielen preskočiť nezaujímavú pasáž alebo si naopak niektorú scénu pustiť opakovane, predovšetkým však preskočiť reklamné bloky. To sa ale nepáči niektorým vysielateľom, ktorí týmto prichádzajú o časť príjmov z reklamy. Preto požadujú od Slovanetu a ostatných šíriteľov televízie technicky zabezpečiť, aby reklamy alebo aspoň ich časť nebolo možné preskočiť.

„Televíziám sme chceli argumentovať najmä skutočnými názormi zákazníkov, preto sme pripravili vlastnú anketu, podrobné výsledky sme im zaslali a teraz chceme umožniť zapojiť sa aj ďalším záujemcom“, objasňuje Jana Vavrovičová, produktová manažérka Slovanetu pre televízne služby.

Až 92 % používateľov televízie je zásadne proti zákazu pretáčania

Do dobrovoľnej ankety medzi takmer ôsmimi tisícmi oslovenými televíznymi zákazníkmi Slovanetu sa aktívne zapojila až štvrtina z nich, čo je v prieskumnej brandži neobvykle vysoká angažovanosť a výsledky sú preto štatisticky významné. Účasť v ankete pritom nebola spojená so žiadnou odmenou ani výhodou pre respondentov. Z jej výsledkov vyplýva:

  • Pretáčanie reklám v TV archíve používa 97,5 % zákazníkov a až 89,1 % uviedlo, že ho používa veľmi často.
  • Zásadný nesúhlas so zavedením zákazu pretáčania reklám v TV archíve prejavilo 92,5 % zákazníkov.
  • V prípade zavedenia zákazu pretáčania reklám v TV archíve by sa s ním zmierilo len 5,3 % zákazníkov, 23,4 % by obmedzilo sledovanie takýchto staníc a až 64,1 % by ich sledovanie obmedzilo zásadne.
  • 25,7 % respondentov uviedlo aj vlastný osobný názor, návrh alebo odkaz pre vysielateľov (táto odpoveď bola nepovinná).

Do ankety sa teraz môže zapojiť aj široká verejnosť

Slovanet považuje hrozbu zavedenia zákazu pretáčania reklám v TV za vysokú a vysielateľom chce pre lepšie zváženie sprostredkovať aj názory širokej verejnosti.

Anketu preto teraz operátor otvára všetkým, ktorí sa chcú k tejto téme vyjadriť alebo poslať vysielateľom svoj vlastný návrh. Anketa je vrátane podrobných informácií dostupná tu: www.slovanet.sk/zakazpretacania

Zdroj: Slovanet

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.