Je celkom evidentné, že do skútrov prichádza elektrický pohon. Nie je tu potrebný vysoký výkon na premiestnenie veľkej hmotnosti auta, neočakáva sa, že budete na skútri prekonávať dlhú vzdialenosť a možnosti nabitia batérie zo skútra sú širšie.

Základné parametre a cena

My sme otestovali skúter Piaggo 1 Active, ktorý sme mali požičaný od firmy Motogroup.sk. Hneď na začiatku vám povieme cenu – toto je štýlový model, ktorý veľmi dobre vyzerá a jeho cena je 4199 eur. Ide o ľahký skúter s celkovou hmotnosťou 79 kg. Jeho rázvor dosahuje 1220 mm, je dvojmiestny s výškou sedadla 770 mm.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Batéria a jej možnosti

Mali sme ho v krásnej žltej farbe s čiernymi doplnkami (Sunshine Mix) a výhodou je to, že batéria z neho sa dá vybrať. Znamená to, že si ju môžete nabiť aj na inom mieste ako na tom, kde sa zaparkovali skúter. Inými slovami, môžete ju nabiť doma alebo v kancelárii. Upozorňujeme, že 48 Ah líthiová batéria je dosť ťažká a jej prenášanie na dlhšiu vzdialenosť zase nie je pre každého.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Okrem najvyššej verzie Active existujú aj ďalšie varianty. Základní model Piaggio 1 má batériu s kapacitou 1,4 kWh a hmotnosť 10 kg, Varianty Piaggio 1+ a  Piaggio 1 Active používajú batériu s vyššou kapacitou 2,3 kWh a hmotnosťou 15 kg.

Stvorený do mesta

Piaggio 1 Active má maximálnu rýchlosť udávanú na 60 km/h, v našom teste sme dosiahli o pár kilometrov za hodinu viac. Prichádza so štýlovým dizajnom, vyladeným podvozkom a výbornou ovládateľnosťou. Kompaktným vyhotovením sa hodí do prepchatého mesta. Maximálny výkon motora je 2 kW, ideálna hmotnosť jazdca je tak pod 70 kg. Udávaný dojazd je až 85 km, pri našom teste a s našou hmotnosťou okolo 100 kg a výrazne aktívnou jazdou v režime Sport to bolo tak okolo 55 km. Nabitie batérie trvalo 6 hodín. Nabíjačka na 230 V je súčasťou dodávky. Podľa výrobcu si batéria zachová 70 % pôvodnej kapacity po 800 nabíjacích cykloch.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Jazdné režimy sú teda dva – Sport a ECO. Skúter dokáže aj cúvať, čo je skutočná špecialita. V režime ECO je maximálka obmedzená na 30 km/h a tiež akcelerácia je pomalšia. Režim Sport je bez obmedzení. Piaggo 1 Active má bezkľúčové štartovanie a tiež tu nájdete USB port na nabíjanie.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Technické parametre

Rám skútra je pripravený na mestskú premávku. Je zvarený z oceľových rúrok a ďalej vystužených lisovanými oceľovými prvkami. Odpruženie zabezpečuje jednostranná predná vidlica s vinutou pružinou a hydraulickým tlmičom, vzadu sú dva hydraulické tlmiče. Brzdy vpredu aj vzadu sú kotúčové, s priemerom 175 mm a hydraulickým ovládaním. Testovaná verzia 1 Active je vybavená kombinovaným brzdovým systémom CBS. Jazdí sa na nej naozaj pohodlne. Pri brzdení skúter využíva aj rekuperáciu energie.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Informačný displej má uhlopriečku 5,5 palca., dobre ho vidieť počas dňa aj v noci – má svetelný snímač a prepína režim deň/noc.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Celkovo ide o skúter pre mladšiu generáciu, ktorá nemá hlboko do vrecka. Rozmermi a hmotnosťou si ho vieme predstaviť aj ku karavanu, kedy umožní výlety do okolia. Technologicky je to špička, jazdnými vlastnosťami by to asi chcelo silnejší motor.

Piaggo 1 Active
Piaggo 1 Active

Cena: 4199 eur

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.