Gold Wing Tour je vlajková loď medzi motorkami od Hondy. Má ručnú brzdu, spiatočku, tempomat a plnú technologickú výbavu.
Viditeľnou novinkou v toto prípade je predovšetkým nová farba, ktorou je čierna Graphite Black s hnedým krytom motora a tiež si túto motorku môžete zvoliť v striebornej metalíze Beta Silver Metallic.
Pre rok 2023 je nová Honda Gold Wing Tour vybavená systémom Android Auto ako aj Apple CarPlay, Ide o káblové prepojenie, mobil máte pritom v zadnom hornom kufri, kde je aj jeden z USB portov.
Novinkou je aj posuvný plexy štít, čo je veľmi dobrá ochrana voči prúdeniu vzduchu priamo do tváre. Zaujímavé sú aj hmlové LED svetlá.
Automatická DCT prevodovka a pohon
Motorka je vybavená dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT. Prvá spojka je určená pre 1. 3. 5. a 7 stupeň, druhá spojka pre 2. 4. a 6. Máte tak k dispozícii 7-stupňovú automatickú prevodovku + pomalé posúvanie motorky dozadu (rýchlosťou 1,2 km/h) a dopredu (rýchlosťou 1,8 km/h).
Motor je plochý 6-valec, má 24 ventilov, objem 1833 cm3, výkon je 93 kW pri 5500 ot/min a krútiaci moment je 170 Nm pri 4500 ot/min. K dispozícii je asistent pre rozjazd motorky do kopca ako aj automatické vypnutie motora po zastavení na dobu dlhšiu ako 3 sekundy.
Využiť môžete 4 jazdné režimy: Tour, Eco, Sport a Rain. Najviac sa nám páčil režim SPORT, ktorý sa vyznačuje najvyšším pomerom medzi plynom a škrtiacou klapkou. To je zárukou silnej akcelerácie spojenej s tvrdším tlmením a vyšším účinkom pedála zadnej brzdy.
Jazda
Čalúnenie sedadla je tvorené kombináciou velúru a syntetickej kože, komfortný uhol operadla pre spolujazdca je 23°. Páčil sa nám inteligentný kľúč, ktorý pri jazde stačí mať vo vrecku. O jazde vás informuje 7-palcový TFT displej, teraz je k dispozícii aj s vlastnou navigáciou. Objem vrchného kufre je 61 litrov, celkovo má Honda Gold Wing Tour objem batožinového priestoru 121 litrov a to je dosť miesta na víkendový výlet. Palivová nádrž má objem 21 litrov, nameraná spotreba benzínu je 5,5 litra/100 km.
Celková hmotnosť motorky je pri automatickej prevodovke DCT 390 kg.
Brzdenie vpredu zabezpečujú dva 320 mm kotúče vybavené 6-piestovými strmeňmi. Vzadu je zadný 316 mm kotúč, ktrorý disponuje 3-piestovým strmeňom. Hlboký tón motora vydávajú upravené výfuky.
Príslušenstvo
Okrem samotnej motorky si môžete vybrať aj paket plnej výbavy Full Option Goldwing Tour, čo predstavuje napr. vnútorné tašky do batožinového priestoru, chrómovaný nosič batožiny, hlavný stojan, 12 V zásuvka, LED osvetlenie vrchného kufra a krycia plachta na motocykel.
Samostatne je k dispozícii nasledujúce príslušenstvo: Prepínač audiosystému pre spolujazdca, výkonový zosilňovač, zadný reproduktor, polepy kolies (k dispozícii v 3 rôznych farbách), súprava na sňatie vrchného kufra, zadný nosič a farebne zladená kapotáž. Ďalej sú k dispozícii kryty predných brzdových strmeňov dostupné v chrómovom/čiernom vyhotovení, chrómovaný bočný stojan, lakťové opierky pre spolujazdca (štandardná výbava pre verziu DCT), individuálne sedadlo, horné a dolné deflektory vzduchu, širšie stúpadlá jazdca a samostatná opierka jazdca.
Ceny: samotná motorka 35 490 eur, Full option sada – 2149 eur
Zapožičal: Honda Slovakia
Zdroje: vlastné, Honda
Prečítajte si tiež