Toyota Yaris 1.5 Dynamic Hybrid Force 116 k je hybridné vozidlo kombinujúce 1,5 litrový benzínový motor s dvoma elektrickými motormi. Jeho výkon je 116 koní.

Svoje prednosti nový Yaris ukáže predovšetkým pri jazde v meste, kedy sme dosiahli reálnu spotrebu okolo 4,3 litra/100 km. Celková spotreba pri trase okolo 500 km kombinujúca predovšetkým diaľnicu a pohyb v meste dosiahla v chladnom februári hodnotu 5,3 litra/100 km. Pohodlnej jazde v meste prispieva ja polomer otáčanie len 4,9 metra. Táto verzia má všekty brzdy kotúčové, vpredu odvetrávané.

Veľkou výhodou tohto auta je jeho dynamický prejav. Ide za plynom, dobre zrýchľuje a dokáže byť prvým autom na križovatke. Yaris teraz používa štvrtú generáciu hybridného pohonu Toyota a je vybavené prvým motorom podľa firemnej architektúry TNGA. Postavené je na platforma GA-B a výsledkom je aj zníženie hluku v kabíne.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je teraz 9,7 sekundy a odozva na použitie plynového pedála je teraz ostrejšia a presnejšia. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h je teraz 8,1 sekundy. Maximálna rýchlosť pri čisto elektrickom režime je 130 km/h. Maximálka pri hybridnom režime je 175 km/h.

Ako sme spomenuli, vo vozidle sú dva elektrické generátory. Prvý je spojený s prednými kolesami a používa sa ako zdroj energie na pohon vozidla. Druhý elektrický generátor sa využíva na štart spaľovacieho motora a výrobu energie, ktorá nabíja akumulátor pri rekuprerácii. Yaris používa nový litiovo-iónový akumulátor s napätím 177,6 V a počtom článkov 48. Ide o pomerne ľahký a kompaktný akumulátor, ktorý je umiestnený pod zadnými sedadlami.

Jazdné režimy sú tri – Eco, Normal a Sport, v testovanej verzii je k dispozícii aj Head-up displej s premietaním dôležitých údajov na čelné sklo. Medzi zobrazovanými údajmi je aj otáčkomer. Navigácia nebola k dispozícii a tiež tu nie je stráženie auta v mŕtvom uhle. Inak sme boli s asistentami jazdy spokojný, hlavne teda s adaptívnymi tempomatom.

Spaľovací motor s objemom 1490 cm3 je benzínový, trojvalcový, na predné kolesá je schopný dodať výkon 59 kW a maximálny krútiaci moment je 141 nm pri 17 000 ot/min. Zážihový motor je spojený so prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom e-CVT. Alternatívne si môžete vybrať motor s objemom 1,0 litra alebo 6-stupoňovou manuálnou prevodovkou.

Sedenie vodiča vo vnútri je voči minulosti znížené, vpredu je dostatok miesta aj na vyrovnané ruky k volantu. Sedenie je tak viac športové s očami upretými na cestu. Aj preto ten headup displej. Aj vzadu je prekvapivo dosť miesta. V tomto vozidle sa nám veľmi páčilo aj vyhotovenie sedadiel. Sú športové a veľmi dobre sa na nich sedí.

Celkovo je Yaris ideálne auto pre rodinu. Ak potrebujete viac miesta na batožinu, operadlá pre cestujúcich vzadu sa dajú sklopiť. Objem batožinového priestoru je 286 litrov.

Výhodou tejto novinky je aj mimoriadne efektný dizajn vozidla, ktorý vynikne hlavne pri červenej farbe. Tá je však k dispozícii len pre verziu Premiere Edition. Pekné sú krátke previsy, rázvor 2560 mm a do strany vystupujú kolesá. Celková šírka vozidla je 1745 mm. Cena testovanej verzie vozidla je 19 990 eur.

Okrem toho je tu výbavový stupeň Active za 12 490 eur, Comfort za 12 990 eur ako aj Selection Elegant a Selection Style zhodne za 16 490 eur. Premiere Edition bez ďalších príplatkov je v cene 16 990 eur.

Fotogaléria vozidla

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.