Mazda nie je v našom ponímaní typickým producentom úžitkových vozidiel, avšak realita je taká, že napr. prvým modelom značky z roku 1931 bol trojkolesový „otvorený“ mini nákladiak Mazda-Go.

Skôr trojkolku ako auto nahradil prvý reálny automobil s označením R360, ktorý dostal aj nákladnú verziu a v ďalších rokoch tomu nebolo inak – mnohé bežné verzie Mazdy mali aj úžitkové verzie. Je pravdepodobné, že Mazdu BT-50 v starších generáciách poznáte, pričom najznámejší je v našich končinách model, ktorý vychádzal z Fordu Ranger. V praxi išlo o takmer totožné auto s minimálnymi úpravami.

Mazda BT-50 2025
Mazda BT-50 2025

Inak tomu nie je ani v najnovšej generácii na rok 2025, ktorá však vychádza z modelu ISUZU D-Max. Mazda si svoj „exemplár“ trošku upravila, na prednú masku pripla obrovské logo značky a nový pick-up Mazda BT-50 je na svete. Popravde, vyzerá zaujímavo, trošku extravagantne, no v zásade to môže byť aj naživo pekné auto.

Predné svetlá sú pre Mazdu typické a vychádzajú z aktuálnych modelov, napr. CX-5. Okrem toho bolo prevedených aj zopár iných úprav, ako napr. vylepšený predný nárazník s integrovanou aktívnou clonou pre lepšiu aerodynamiku a teplotný manažment, čo znižuje spotrebu paliva.

Mazda BT-50 2025
Mazda BT-50 2025

Nechýba ani svieža grafika zadných svetiel a prepracovaný nárazník s ryhovanou spodnou časťou. Vylepšenia exteriéru završujú novo navrhnuté zliatinové disky kolies a množstvo farebných prevedení, vrátane Red Earth Metallic.

V interiéri nájdete nový 9-palcový  „infotainment“ s rôznymi klávesovými skratkami, ktoré lemujú ovládače ladenia a hlasitosti. Rad fyzických prepínačov umiestnených nižšie bol prenesený, podobne ako samostatný malý displej pre informácie o HVAC. Väčší je aj prístrojový panel pred vodičom, ktorý má 7-palcov a môže zobrazovať informácie o teréne, ktoré boli predtým dostupné iba na hlavnej obrazovke (režim jazdy, stav uzávierky diferenciálu, uhly riadenia a naklonenia, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, režim ťažkého terénu a pod.).

Mazda BT-50 2025
Mazda BT-50 2025

Samozrejmosťou je už aj bezdrôtové prepojenie s Android Auto a Apple CarPlay. Poteší aj prakticky umiestnený USB port vedľa vnútorného spätného zrkadla na pripojenie palubnej kamery. Z ďalších vylepšení treba spomenúť Traffic Jam Assist, Rear Cross Traffic Brake, adaptívny tempomat s rozpoznávaním dopravných značiek a nové predné stereo kamery zdvojnásobujúce zorné pole systému. Na zadnú kameru Mazda použila hydrofóbnu vrstvu, aby vydržala dlhšie čistejšia.

Píšeme o Mazde, no ako viete, v skutočnosti ide o ISUZU D-Max, pričom sa obe verzie vyrábajú spoločne v Thajsku v továrni ISUZU. Bežná konfigurácia je 5 miestna kabína, pričom v Austrálii sa model BT-50 bude ponúkať s krátkou, strednou alebo rozšírenou kabínou, ako aj s pohonom zadných alebo všetkých kolies.

  • Mazda BT-50 2025
  • Mazda BT-50 2025
  • Mazda BT-50 2025
  • Mazda BT-50 2025
  • Mazda BT-50 2025
  • Mazda BT-50 2025
  • Mazda BT-50 2025

Čo sa týka motorizácie, tak v ponuke je 3,0-litrový (turbodiesel) naftový 4-valec s výkonom 188 koní + 450 Nm. U nás je však známejší 1,9-litrový naftový 4-valec s turbom a výkonom 148 koní +  350 Nm. V závislosti od regiónu a motora bude nový model dostupný s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Tak čo, ako sa vám páči takáto netradičná Mazda? Privítali by ste tento model aj v ponuke našich predajcov?

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE