Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Huawei, tretí najväčší svetový výrobca smartfónov, sa umiestnila podľa správy Best Global Brands 2016 (porovnávajúcej hodnoty značiek spoločností Interbrand) na 72. mieste.

Oproti roku 2016 si polepšila o 16 pozícií. Huawei je zároveň 11. najrýchlejšie rastúcou značkou a od svojho prvého umiestnenia v rebríčku (2014) a neustále stúpa hore. V roku 2015 dosiahli príjmy spoločnosti 60,8 miliardy USD a podiel spotrebiteľskej divízie bol 19,36 miliárd USD.

Rastúci vplyv značky Huawei je odrazom stabilného rastu príjmov spoločnosti vrátane spotrebiteľskej divízie spoločnosti (Huawei Consumer Business Group). Medzi rokmi 2011 a 2015 dosiahla (CAGR – spoločná miera rastu) spoločnosti Huawei 18%, pričom v minulom roku boli príjmy spoločnosti 60,8 miliárd USD s podielom spotrebiteľskej divízie vo výške 19,36 miliárd USD (medziročný nárast 72,9% oproti roku 2014). Spoločnosť Huawei v roku 2015 predala 108 miliónov smartfónov so 44% medziročným nárastom smartfónov.

Interbrand k Huawei uvádza:

„Huawei opäť žiari vo výročnej správe Best Global Brands 2016 vydanej spoločnosťou Interbrand. Hodnota značky je odhadovaná na 5,835 miliardy USD, čo je o 18% viac ako v minulom roku. V rámci výročného reportu ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich značiek v technologickom sektore, keď sa v rebríčku posunula z 88. na 72. miesto. Výrazný pokrok Huawei pramení z presvedčenia spoločnosti, že zákazník je vždy na prvom mieste, a tiež zo zotrvania v trende poskytovania produktov a služieb, ktoré prinášajú zákazníkom skutočnú hodnotu. Zvyšovanie povedomia o Huawei je zrejmé najmä v Európe, ktorá je pre spoločnosť kľúčovým trhom, ako v rámci biznisu s operátormi (carrier business) a ďalšími podnikovými partnermi (enterprise business), tak s ohľadom na výraznú expanziu a inováciu v oblasti spotrebiteľského priestoru. Tento rok spoločnosť Huawei uviedla rad produktov, ktoré napomohli zvýšeniu jej povedomia a celkového kreditu značky. Huawei je už určitú dobu lídrom v Číne a teraz začína v rámci svojej stratégie posilňovať prítomnosť na globálnom trhu.“

top-growing-brands-2016-interbrand_web2016_8_nowat

Výrazné investície do R&D, radu partnerských a podporných aktivít

Huawei, ako popredná technologická spoločnosť, vyčleňuje zo svojich ročných príjmov viac ako 10% prostriedkov na výskum a vývoj. Po celom svete prevádzkuje už 16 výskumných centier, medzi nimi napríklad „Dizajnové výskumné centrum v Paríži“, v ktorom spolupracuje s luxusnými francúzskymi značkami v rámci prepojenia najnovších technológií s budúcimi módnymi trendmi. V nedávno otvorenom R & D centre „Max Berek Innovation Lab“ v nemeckom Wetzere Huawei zase spája sily s fotografickou legendou Leica a vyvíja technológie s cieľom zdokonaliť fotoaparát v smartfónoch. Huawei tiež prevádzkuje viac ako desať otvorených laboratórií v Číne, Európe a v ďalších regiónoch, kde spolupracuje s viac ako 600 partnermi. Spoločnosť tiež spustila program „Developer Enablement Program“ za 1 miliardu USD na podporu svojich partnerov a vývojárov aplikácií.

Vývoj technológií budúcnosti – IoT a 5G

huawei-best-72-global-brand_web2016_8_nowat

V rámci svojho biznisu v oblasti telekomunikačnej infraštruktúry spoločnosť Huawei pokračuje v inováciách. Chce tak reagovať na aktuálne potreby trhu a podporiť telekomunikačných operátorov v digitálnej transformácii naprieč štyrmi hlavnými oblasťami: v obchode, prevádzke, architektúre a v sieťach. Spoločnosť podporuje rozvoj prelomových technológií, ako sú 5G siete a konektivita internetu vecí (IoT), ktoré môžu úplne zmeniť úlohu operátorov v nespočetnom množstve odvetví.

Podobne dynamicky narastajúcou oblasťou je aj Enterprise divízia. Stále viac partnerov uznáva kvalitu a inovatívnosť produktov a riešení Huawei: Huawei cloud computing, dátové úložiská, SDN produkty, Safe City; Electric Power riešenia pre IoT sú potom široko využívané v sektoroch, ako sú financie, energia, doprava, verejná bezpečnosť, vzdelanie alebo médiá.

„Huawei chce vybudovať lepšie prepojený svet – inteligentný svet, ktorého základným kameňom budú ICT (informačné a komunikačné technológie), najmä cloud, softvérovo definované siete, internet vecí a umelá inteligencia,“ uviedol Kevin Zhang, prezident korporátneho marketingu Huawei, „Záväzok pokračovať v orientácii na zákazníka a vytvárať zákazníkom pridanú hodnotu je základom značky Huawei.“

Smartfóny a ďalšie produkty Huawei získavajú celosvetový rešpekt

Spotrebiteľská divízia Huawei tiež pokračuje v expanzii na svetový trh. Vlajkové zariadenie a top modely Huawei, ako sú smartfóny Huawei P9, Mate 8 alebo nová séria produktov nova, rovnako ako napríklad štýlové chytré hodinky Huawei Watch, sú po celom svete pozitívne prijímané. V roku 2015 spoločnosť prvýkrát prelomila hranicu 100 miliónov predaných smartfónov, keď predala 108 miliónov kusov.

„Zlepšenie nášho postavenia v rebríčku Interbrand je dôkazom úspechu stratégie Huawei, ktorá je založená na poskytovaní prelomových technológií. Značka Huawei je stále viac uznávaná zákazníkmi po celom svete,“ hovorí Glory Zhang, marketingová riaditeľka spotrebiteľskej divízie Huawei a dodáva: „Huawei sa snaží udržiavať rovnováhu medzi svojimi úlohami silného inovátora a neustále rastúceho vyzývateľa svetového trhu. Zameranie na R&D, na kvalitu produktov a zákazníkovu spokojnosť prináša výrazné úspechy.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.