Obľúbený doplnok prehliadačov, ktorého funkciou je odbremeniť vás pri prehliadaní internetu od všadeprítomnej reklamy, zásadne mení stratégiu fungovania.

adblocker2_nowat

Po novom začne reklamu namiesto jej blokovania predávať. Pred dvoma dňami spoločnosť vyšla s oficiálnym vyjadrením, že spustí tzv. „Acceptable Ads Platform“ (APP), čo je platforma, ktorá umožní jej prevádzkovateľovi nahradiť zlú reklamu dobrou. V praxi to bude znamenať, že na miestach, kde Adblock Plus zablokoval otravnú a vtieravú reklamu sa bude zobrazovať náhradná reklama, ktorej obsah a formu uzná Adblock ako vhodnejšiu. A hlavne si, samozrejme, za jej zobrazenie nechá zaplatiť. Nevytratí sa týmto krokom hlavná myšlienka tohto populárneho doplnku?

Z nepriateľa priateľ?

Spoločnosť sa bráni tvrdením, že zobrazované odkazy budú prísne kontrolované, nevtieravé a cielené pre konkrétnych klientov, no je prinajmenšom ironické, že k tomuto kroku práve ona pristúpi. „Platforma pre prijateľné reklamy poskytne publikujúcim nástroj, pomocou ktorého majú možnosť užívateľom ukázať alternatívny a nevtieravý zážitok z reklamy“, uviedol v tlačovej správe spoluzakladateľ Adblocku Till Faida.

adblovker3_nowat

Neznášame iba skutočne obťažujúce reklamy, nie úplne všetky“, dopĺňa ho PR manažér Ben Williams. Poukazujú tiež na fakt, že až 83 % ľuďom reklama na webe neprekáža, pokiaľ nie je obťažujúca a jedným dychom dodávajú, že spotrebitelia chápu nutnosť užívania voľného neplateného obsahu na úkor reklám.

Príležitosť pre konkurenciu?

Vydavatelia, ktorí túto novú platformu budú využívať, si jednoducho funkciou „drag and drop“ vyberú prijateľnú reklamu a vypublikujú ju v reálnom čase. Samotní používatelia budú mať možnosť (aspoň zatiaľ) vyhnúť sa tejto novinke, hoci sa dá čakať, že mnohí sklamane prejdú na niektorú z konkurenčných alternatív.

Zdroj: TechRadar

Autor: Ján Pápay

Značky: