Diez, šéfdizajnér CUPRA predstavuje charakteristické atribúty nového modelu CUPRA Born.

  • Zadná časť s úplne novým dizajnom má horizontálnu grafiku svetiel a difúzor pre zlepšenie dynamiky a efektivity
  • Prvý elektrický model CUPRA definuje emocionálny dizajn, orientovaný na posádku a inšpirovaný mestom Barcelona

Odpočítavanie sa začalo. Iba niekoľko dní pred svetovou premiérou modelu CUPRA Born šéfdizajnér značky Jorge Diez, vysvetľuje hlavné charakteristické atribúty a odhaľuje niekoľko úplne nových detailov. Vytvorenie dizajnu prvého elektrického modelu značky CUPRA bolo veľkou výzvou a súčasne veľkým uspokojením. „Návrh dizajnu prvého elektrického modelu CUPRA bolo splneným snom pre celý tím.“ Takto Jorge Diez vysvetľuje zásadné prístupy k jeho dizajnu:

– Harmonické proporcie. Ako hovorí Jorge Diez, toto je zásadným momentom pre vytvorenie emócií pri elektrickom automobile. A pri CUPRA Born je založený na dvoch pilieroch. Prvým je posunutie kolies ďaleko od seba aby vznikol priestor pre batérie v podlahe karosérie. „To nám umožnilo vytvoriť dizajn orientovaný na posádku s veľmi priestranným interiérom,“ hovorí Jorge Diez. Súčasne práca s proporciami umožnila dodať vozidlu výrazne športový vzhľad. „Reflektujú to výrazne sklonené predné stĺpiky karosérie v kombinácii s dlhým rázvorom a krátkymi prevismi karosérie, čo dodáva prvému elektrickému modelu CUPRA dynamický charakter,“ dodáva šéfdizajnér.

Charakter CUPRA. Podľa šéfdizajnéra značky predná časť modelu CUPRA Born perfektne vyjadruje jeho charakter. „Svetlomety automobilu sa zvyknú pripodobovať k očiam, preto sme ich zošikmili trocha viac ako býva zvykom aby sme vytvorili odhodlaný výraz tváre vozidla,“ vysvetľuje. Charakter a odhodlanosť ďalej akcentuje otvor na vstup vzduchu v nárazníku, ktorý vizuálne pritláča automobil k ceste.

Nové línie. Jorge Diez predstavuje aj zadnú časť CUPRA Born s úplne novým dizajnom. „Zvýraznili sme šírku automobilu horizontálnou grafikou navzájom prepojených zadných svetiel, ktoré sme skombinovali so zvlášť výrazným difúzorom, zlepšujúcim aerodynamiku a prispievajúcim k zvýšeniu efektivity. Elektrifikácia je spojená s efektivitou a preto náš tím pri dizajne perfektne skombinoval tieto dva atribúty,“ hovorí šéfdizajnér. „Na boku sme vytvorili hranaté tvary v hornej línii a pretiahli grafiku bočných okien na vytvorenie napätia a dojmu rýchlosti,“ dodáva.

Barcelona v DNA. Štvrť Born v Barcelone nielen poskytla meno prvému elektrickému modelu CUPRA, ale aj inšpirovala jeho dizajn. „Dali sme automobilu tú kombináciu svetla a tieňov, ktorá definuje Barcelonu a ktorú možno vidieť aj v celom interiéri na kompletne nových materiáloch a textúrach,“ vysvetľuje Jorge Diez. Tím dizajnérov CUPRA použil textúry s parametrickou dynamikou a najmodernejšie technológie ako rezanie laserom pre najvyššiu presnosť dielov. V interiéri sú prvky medenej farby, ktorá je typickým znakom novej španielskej značky. „A výsledok? Prostredie dokonale orientované na pôžitok z jazdy,“ hovorí šéfdizajnér.

Okamžitá emócia. „Jedným z najdôležitejších poslaní, ktoré máme ako dizajnéri, je našimi vozidlami vyjadrovať emócie,“ hovorí Jorge Diez. A ani CUPRA Born nie je výnimkou. „Elektrické automobily nemajú byť nudné a CUPRA Born je toho dôkazom. Keď ho ľudia vidia na ceste, túžia s ním jazdiť a to je najväčšia odmena za našu tímovú prácu,“ rekapituluje šéfdizajnér.

Prvý model značky CUPRA s elektrickým pohonom bude mať svetovú premiéru 25. mája.

Značky: