Apple TV+, Netflix, HBO Max, čoskoro Disney+, YouTube, Spotify, Apple Music, podcastové aplikácie, Blinkist, Headway, Medium, Knowable, Calm, Headspace, Kindle Unlimited, Google Stadia, GeForce NOW, Xbox Cloud Gaming, PC Game Pass, Google Play Pass, Apple Arcade, Apple One, a to som zabudol na tradičné TV vysielanie.

WOW, je toho naozaj veľa a vyvoláva to vo mne otázku – ako sa (ne)utopiť v záplave všemožných služieb? A to nielen z hľadiska mesačných poplatkov, ak by ste si ich chceli platiť, ale aj z hľadiska toho, že ponúkajú obsah, na ktorého konzumáciu by ste potrebovali aspoň 10 životov a dni, ktoré trvajú 25 hodín. Keby tak Deli vedelo, ako svojou reklamou predbehlo dobu.

Žijeme v šialenej dobe, ktorá prináša doslova neobmedzené možnosti. Na jednej strane je to výhoda, na druhej strane to môže byť prekliatie, pokiaľ si nespravíte poriadok vo svojom časovom harmonograme, resp. si jednoznačne nezadefinujete, koľko času chcete venovať jednotlivým činnostiam.

A ani v takom prípade sa nevyhnete kompromisom – stíhať počúvať podcasty, sledovať filmy a seriály, hrať hry a čítať knihy a popritom sa venovať rodine, pracovať a spraviť si čas aj na iné koníčky, ako je cvičenie či prechádzky… no, chce to poriadny poriadok a disciplínu.

A to je vec, ktorú by sa mali dnešné deti učiť odmalička, nakoľko tie od raného veku vyrastajú vo svete sociálnych sietí, ako Instagram či TikTok, kde môžu tráviť hodiny a hodiny sledovaním života iných ľudí. Nezávidím dnešným rodičom.

A zatiaľ čo väčšina spomenutých služieb ponúka alternatívny prístup k téme, ktorú pokrývajú (napr. Blinkist a Headway v sebe združujú sumár dôležitých informácií literatúry faktu), v segmente videoslužieb sa to začína poriadne mlieť.

Apple TV+, Netflix, VOYO, Amazon, HBO Max a čoskoro aj Disney+. A k tomu X ďalších videoslužieb s alternatívnym obsahom. Musím uznať, že svet za posledných 25 rokov v tomto smere viditeľne dospel – spomínate si, ako boli kedysi jedinou alternatívou k TV vysielaniu pochybné zdroje videí na internete?