COVID-19 prinútil mnohých Slovákov ostať doma. Uzavretie zaujímavých miest, pracovísk, škôl a univerzít spôsobilo kolosálny rozdiel v našich každodenných životoch. Tím analytikov z Picodi prešiel vyhľadávané frázy na vyhľadávači Google a vytvoril rebríček aktivít, ktoré sa stali popularnejšími v časoch pandémie.

Uzavretí doma

Bližšie sme sa pozreli na najpopulárnejšie hobby a aktivity, ako napríklad kino, knihy, hry a mnoho ďalších. Prezreli sme si frekvenciu vyhľadávaných fráz spojených s týmito aktivitami v marci 2020 a porovnali ich s marcom 2019.

Ako sa zmenili hobby Slovákov počas karantény?

Po vyhodnotení štatistík sa ukázalo, že všetky aktivity, ktoré vyžadujú opustiť domov sa stali menej populárnymi: kino sa prepadlo o 91%, divadlo o 69% a koncerty o 68%. Slováci taktiež stratili záujem o fotografovanie alebo tancovanie.

Najväčší nárast záujmu bol zaznamenaný pri šití (neuveriteľných 3323%), origami (245%) a spoločenských hrách (194%). Samozrejmosťou je aj nárast záujmu o počítačové hry až o 177%.

Na ďalšom mieste sa umiestnilo DIY (urob si sám) s nárastom o 113%, čo znamená, že ľudia sa radi zlepšujú v kreativite. Ďalšie kreatívne aktivity, ako maľovanie (56%), kreslenie (45%) alebo hra na hudobné nástroje (27%), sa taktiež stali popularnejšími.

Medzi aktivitami, pri ktorých vzrástol záujem, sa najmenšej priečke umiestnilo prekvapivo cvičenie (iba 12%).

Metodológia

Prieskum je založený na zmenách v popularite vybraných kľúčových slov v marci 2020, porovnaných s marcom 2019 podľa archívnych dát Google (cez Google Trends).

Značky: