Ako virtuálna realita mení realitu každodennú (video)
Využívanie IKT je v súčasnosti veľkým hitom aj v školstve. Len to treba správne podchytiť, sú prípady, keď sa učitelia vrátili ku klasickým metódam.
Spoločnosť ATOS IT Solutions and Services sa rozhodla pomôcť pri vytvorení platformy, ktorá umožňuje využívať IKT tak, aby deti mohli pracovať podľa najnovších poznatkov z pedagogickej psychológie a kognitívnej vedy. Medzinárodný projekt NEWTON (Networked Labs for Training in Sciences and Technologies, EU Horizon 2020) dal možnosť vytvoriť prostredie, v ktorom môžu deti cez virtuálnu realitu lepšie spoznávať fyziku, chémiu a matematiku. V súčasnosti sú vypracované podklady pre základnú elektrofyziku, chémiu keramiky a glazúr ako aj základy stereometrie v matematike.
Princíp fungovania
Aktívny študent má nasadené okuliare pre virtuálnu realitu a v rukách má ovládacie prvky. V prvom kroku si vyberá oblasť vzdelávania a následne prechádza miestnosťami, pričom tu spoznáva veci tým najprirodzenejším spôsobom – ako keby ich chytal do ruky. My sme si spolu so žiakmi v prostredí virtuálnej reality vyskúšali elektrofyziku.
Pilotná prevádzka
Toto prostredie zatiaľ beží v pilotnej prevádzke na Slovensku na dvoch stredných školách. Prvou je Stredná odborná škola elektrotechnická v Trnave, ktorá poskytla výbornú spätnú väzbu od detí, ktoré už s elektrotechnikou majú svoje skúsenosti. Na základe toho sa dal systém vzdelávania vylepšiť. Druhým nasadením je Spojená škola Mokrohájska v Bratislave, pričom tu sa pracuje aj so žiakmi s poruchami autistického spektra, prípadne majú žiaci zrakové alebo telesné hendikepy.
Verdikt
Okrem zlepšenia vedomostí o základných konceptoch elektrofyziky a elektrických obvodov sa po nasadení tohto systému posunul vzťah žiakov k učeniu, ale aj vzťah k spolupráci medzi spolužiakmi. Zmenšil sa strach z nových vecí, z neznámych tém. Toto vzdelávacie prostredie virtuálnej reality tak pomohlo vylepšiť vzťah detí k učeniu. Vo všeobecnosti možno konštatovať, že takýto digitálny vzdelávací obsah je vhodný aj pre priemyselné podniky. Táto forma sa totiž ukazuje ako veľmi výhodné riešenie vzdelávania zamestnancov. Umožňuje lacnejším a bezpečnejším spôsobom zaškoľovať zamestnancov napríklad pre montáž či demontáž výrobkov alebo cvičiť na zariadeniach, ktoré sú napr. pre nepretržitú prevádzku bežne nedostupné.
Podobné články
Slovenská pošta testuje autonómne doručovanie. V Bratislave jazdí robot mAIka
XPENG G6: Tesla killer
TOP 10 najobľúbenejších filmov na internete – 44. týždeň
Apple Watch konečne dostali aplikáciu WhatsApp
Kúpiť si PlayStation alebo Xbox? Ktorú konzolu si vybrať?