Android 5, ktorý sme všetci netrpezlivo očakávali, už máme na trhu dostatočne dlho, rovnako tak vývojári. Chyby, ktoré stále obsahuje sú prinajmenšom nepohodlné až hlúpe.

Android 4.4.4 bol skutočne odladený systém, čo sa celkom nedá o najnovšej päťke povedať. Aby sme len nekritizovali, tu musíme uznať snahu Googlu. Ten totiž pripravil kvalitný systém a ani vyššia sila si netrúfne častokrát odhadnúť, na čom všetkom bude musieť bežať. V tomto prípade majú vývojári systému neľahkú úlohu. Navyše svoj podiel na fungovaní systému majú aj nadstavby jednotlivých výrobcov. A všetci vieme, že niektoré UI vedia „zožrať“ takmer polovicu RAM. Takisto je tu potrebná optimalizácia pre CPU a treba sa popasovať aj s hybridným režimom fungovania appiek.

Poďme teda na chyby, s ktorými sa stretávame často, prakticky každý deň až neustále.

Nekonečný refresh

Poznáte to nielen na Gmailovej appke ale aj na Instapaperi alebo Page Manageri. Chcete aktualizovať obsah, potiahnete prstom dole a koliesko sa toči a točí, no žiaden obsah nepribúda. Možno, že žiadny nový ani nie je – ťažko uveriť, že sa za poslednú hodinu na Facebooku nič nové neudialo.

resfresh

Tak to sa načakáme a ani omylom to nie je „Hotovo!“ V schránke má byť viac ako desať správ

Klávesnica, kde si?

Virtuálna klávesnica sa od dôb začiatkov výrazne zlepšila. Zlepšili sa hlavne dotykové plochy a narástol výkon telefónu. Tak sa aspoň pýši každý výrobca. Tak potom prečo potom na zobrazenie klávesnice čakáme 3 sekundy? Že to nie je veľa? Prepáčte ale na vlajkovej lodi – rozumej tom najdrahšom čo výrobca vyrobil – je to naozaj veľa. Kde je ten výkon, o ktorom hovorí na svojich nepodarených stránkach.
No a maximum je keď sa klávesnica nezobrazí vôbec a treba aplikáciu zapnúť znova.

keybd

Tak tejto klávensice sa niekedy nedočkáte

Zaseknutie aplikácií

Toto sa netýka vybranej aplikácie ale prakticky hocijakej. Bohužiaľ. Vyskúšali sme napríklad viac emailových klientov, no po troch dňoch opäť ten istý problém. Ťuknutie na ikonu nič nevykoná. Prestane ale reagovať displej, akoby sa spustila len nejaká neviditeľná vrstva. Fungujú len tlačidlá zo spodného menu. Takže sa dá prepnúť do multitasking režimu a odtiaľ ju ukončiť a spustiť znova. Nepomohlo? Reštart áno. Škoda, je to už niekoľký v konkrétny deň.

Pre tých, čo by nevedeli - toto je obrazovka emailového klienta. Pomôže reštart celého telefónu

Pre tých, čo by nevedeli – toto je obrazovka emailového klienta. Pomôže reštart celého telefónu

Neaktualizuje sa obsah

Horšia situácia nastane, keď sa aplikácia tvári normálne, no neaktualizuje obsah. Toto ľahko odhalíte na emailovom klientovi. Na počítači vidíte nové správy, v telefóne nie. Vypnutie a znovu zapnutie aplikácie nepomáha, ešte že tu máme reštart telefónu.

Od kedy používame OS Android 5, na tejto obrazovke sme niekoľkokrát denne. Za účelom vypnutia všetkých aplikáicí

Od kedy používame OS Android 5, na tejto obrazovke sme niekoľkokrát denne. Za účelom vypnutia všetkých aplikáicí

Lagovanie

Opäť prípad výkonu. Ťuknutím na ikonu by sme čakali jej okamžité spustenie, resp. aspoň spustenie animácie na spustenie, ktoré v skutočnosti maskuje dlhšiu odozvu. Nič také. Ťuknete na displej a niekoľko sekúnd sa nič nedeje. Niekedy sa aplikácia ani nespustí, inokedy sa preberie. Nemáme výhrady, aplikácie sú čoraz náročnejšie na výkon a obsahujú množstvo funkcionalít. Pokojne nech sa to deje na telefóne za 100 EUR. Na telefóne za 700 EUR by sa to diať rozhodne nemalo.

Prehrievanie

Veľmi nepríjemným neduhom je prehrievanie a silná spotreba batérie. Niektoré hry aj aplikácie zobrazia notifikáciu v oznamovacej lište. To by nebol až taký problém cez deň. Neraz sme zaspávali s kapacitou nad 70% a ráno sa budili s 13% kapacitou akumulátora a poriadne horúcim zadným krytom. To sa spustila nejaká aplikácia resp. iba vo forme notifikácie a zostala aktívna v pamäti.

Spása v Androide M?

Áno, Android 5 je vskutku originálny. Zažívame s ním problémy, ktoré by sme neočakávali. Niektoré sú naozaj originálne, tento raz je to ale na škodu veci. Všetci netrpezlivo očakávajú nový Android M, no trochu sa obávame, že pod pokrievkou užitočných vlastností budeme zase prekonávať ďalšie detské chyby.

Máte rovnaké problémy na vašom telefóne?

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.