Apple Mapy vraj začnú zobrazovať reklamy
Zdroj: Apple
2m čítanie

Apple Mapy vraj začnú zobrazovať reklamy

Apple pracuje na tom, aby mohol zobrazovať reklamné príspevky v mapách. Reklamy by sa mali začať objavovať v priebehu roka 2026.

Apple Mapy sú vstavanou navigačnou aplikáciou pre iPhone, iPad, Mac a Apple Watch. Aplikácia funguje od roku 2012 a hoci mala problematický štart, dnes už ponúka výrazne vyššiu kvalitu. V mnohých prípadoch ide o použiteľnú alternatívu k službám ako Google Mapy či Waze. Z hľadiska pešej navigácie sú Apple Mapy dokonca lepším riešením ako mapy od Googlu.

Aplikácia ponúka v podporovaných mestách aj funkcie ako 3D zobrazenie budov, interiérové mapy letísk a nákupných centier, či realistické zobrazenie križovatiek. Výhodou je aj hlboká integrácia do ekosystému Apple zariadení.

Apple si uvedomuje, že jeho mapy sú dnes výrazne lepšie ako v dobe uvedenia na trh a plánuje monetizovať už aj túto službu. Podľa informácií Marka Gurmana z Bloombergu pracuje na integrácii reklamného systému. Ten umožní firmám zaplatiť si za zvýraznené miesto vo výsledkoch vyhľadávania. Bude to fungovať podobne, ako to dnes funguje v obchode App Store.

Gurman informuje, že Apple má tento koncept rozpracovaný už niekoľko rokov. Do praxe by sa mal dostať už v priebehu budúceho roka. Reklamy by mali fungovať na princípe „promovaných pozícií“. Podniky, reštaurácie a prevádzky, ktoré si za to zaplatia, sa zobrazia na vrchu výsledkov vyhľadávania pri zadaní konkrétnych kľúčových slov. Tieto výsledky budú zreteľne označené ako reklama.

Apple chce, aby celé rozhranie pôsobilo lepšie než riešenia od Googlu či iných firiem. Do vyhľadávania chce integrovať aj prvky umelej inteligencie (Apple Intelligence), ktoré by mali pomáhať s relevantnosťou a presnosťou výsledkov. Uvidíme, ako na to zareagujú samotní používatelia. Keďže produkty Applu patria k tým najdrahším na trhu, reklamy v systémových aplikáciách môžu pôsobiť kontroverzne.

Zdroj: Bloomberg