Apple mení cenové rozpätie i jednotlivé cenové úrovne.

Spoločnosť Apple v týchto dňoch oznámila nové cenové možnosti, ktoré môžu uplatňovať vývojári pri naceňovaní svojich aplikácií v obchode App Store. Firma tvrdí, že pridala nových 700 konkrétnych cenových úrovní a ďalších nástrojov v rámci aktualizácie, ktorú označuje za najväčšiu cenovú zmenu v 14-ročnej histórii svojho aplikačného obchodu.

Po novom si tak vývojári v App Store môžu vyberať až z 900 konkrétnych cenových úrovní, čo je takmer desaťnásobne viac ako predtým. Najnižšia cenová hladina sa začína už na sume 0,29 dolára a najvyššia končí na 10 000 dolároch. U nás ale musíme najpravdepodobnejšie rátať s 0,39, respektíve 0,49 eura.

Okrem toho sa teraz ceny aplikácií môžu postupne zvyšovať v rôznych rozsahoch. Napríklad sa môžu zvyšovať po 0,10 dolára do sumy 10 dolárov, alebo každých 0,50 dolára medzi 10 a 50 dolármi a podobne.

Zníženie najnižšej ceny za aplikáciu je trochu prekvapivý krok, keďže v minulosti v Apple najnižšie ceny skôr zvyšovali. Šlo napríklad o zdraženie z úrovne 0,79 dolára na 0,99 dolára a neskôr až na 1,19 dolára.

V prípade najvyššej ceny už ide skutočne o vysokú čiastku, ale nie je vylúčené jej použitie napríklad pri nejakej vysoko špecializovanej vedeckej aplikácii. V minulosti však vtedajšiu najvyššiu cenovú úroveň 999 dolárov istý vývojár využil aj na nacenenie aplikácie I Am Rich (Som bohatý), ktorá nerobila doslova nič, ale autor ju označoval za umelecké dielo bez akejkoľvek skrytej funkcie. Napokon však bola z obchodu odstránená.

Apple uvádza, že nová cenová štruktúra je už k dispozícii pre aplikácie, ktoré ponúkajú automaticky obnoviteľné predplatné. Pre všetky ostatné aplikácie a nákupy v aplikáciách príde na jar 2023.

Zdroj: Apple.com

Prečítajte si tiež:

Značky:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.