Určite viete, že Apple začal veľmi aktívne pracovať na vylepšeniach v rámci aplikácie mapy, ktoré by mali konkurovať Google mapám.

Bude to ešte dlhá cesta, no postupnými krokmi sa stávajú Apple mapy dobre použiteľnými aj na Slovensku. Okrem integrácie informácií a aktuálnej premávke a obmedzeniach na cestách, ktoré sú v ponuke už dlhšie, pribúdajú aj podrobne zmapované nákupné centrá – presnejšie je to v tejto chvíli jedno nákupné centrum, no postupne ich bude viac. Toto mapovanie nie fotografické, ale ponúka komplexný, prehľadný a podrobný plán celého nákupného centra (budovy).

Viete sa pozrieť kde sú umiestnené konkrétne obchody, kde sú eskalátory, výťahy, toalety, parkovisko a pod. Ak kliknete na konkrétny obchod, tak dostane ešte viac informácií, ako napr. otváracie hodiny, kontakt, web stránku, ale aj to, či sa dá v danej prevádzke platiť prostredníctvom Apple Pay (toto platí aj v rámci prevádzok mimo nákupných centier, stačí kliknúť na akýkoľvek obchod zobrazený na mape a dostanete podrobnejšie informácie – ako v prípade Google máp).

Načo to je dobré? Ak dané nákupné centrum nepoznáte, tak sa v ňom podstatne rýchlejšie zorientujete, pozriete si kompletnú zostavu obchodov, pričom vidíte aj to, či ide menšiu alebo väčšiu prevádzku daného poskytovateľa (často od toho záleží ponuka a rôznorodosť tovaru). V neposlednom rade, nie každý sa s radosťou a eufóriou prechádza v preplnenom nákupnom centre, takže si môže ľahko nájsť požadovanú prevádzku, kráčať priamo k nej, nakúpiť a následne opustiť „miesto činu“. Táto funkcia sa nám veľmi páči – je užitočná a veríme, že bude čoraz viac nákupných centier takto zmapovaných. Samozrejme, nezávisí to len na spoločnosti Apple, ale aj na prevádzkovateľoch nákupných centier, ktorí musia s jablčníkmi aktívne spolupracovať. #STOP strácaniu času v nákupných centrách :).

Prečítajte si aj:

Apple: Funkcia „rozhliadnuť sa“ expanduje mimo USA (Google Street View dostáva reálnu konkurenciu)