Neskôr pribudne podpora ďalších virtuálnych asistentov.
Spoločnosť Asseco predstavila riešenie pre využitie virtuálnych asistentov v takzvanom hlasovom bankovníctve. V praxi to znamená, že pomocou Google Asistenta si budete môcť skontrolovať zostatok na vašom účte, skontrolovať posledné transakcie, poslať peniaze kamarátovi alebo požiadať o zablokovanie platobnej karty.
Asseco vyvinulo technológiu, ktorá umožní prepojenie bankových systémov s virtuálnym asistentom. Aktuálne je k dispozícii riešenie pre Google Asistenta, v budúcnosti má pribudnúť podpora aj pre ďalšie služby, ako je Alexa. Asseco bude toto riešenie ponúkať bankám.
Aby ste mohli hlasovo komunikovať s vašou bankovou aplikáciou, podporu hlasového bankovníctva bude musieť najskôr integrovať vaša banka. Ťažko povedať, kedy sa takáto funkcionalita objaví na Slovensku, keďže žiaden virtuálny asistent zatiaľ neovláda náš jazyk.
Asseco garantuje kompletnú bezpečnosť riešenia. Používanie hlasového bankovníctva je potrebné potvrdiť na začiatku procesu zadaním špeciálneho PIN kódu, ktorý vám banka pošle do smartfónu. Každú transakciu následne schválite prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Riešenie spoločnosti Asseco je atraktívne najmä z hľadiska aktuálnych trendov. Vo svete sa už virtuálni asistenti bežne používajú na získavanie informácií, komunikáciu s blízkymi a ovládanie inteligentnej domácnosti. Komunikácia s bankovou aplikáciou je z tohto hľadiska ďalším logickým krokom.
Zdroj: vlastné, asseco
Prečítajte si aj: