Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Ataccama, ktorá vznikla v roku 2008 ako spin-off spoločnosti Adastra, oslavuje úspešných pätnásť rokov na trhu.

Česko-kanadská technologická spoločnosť, ktorá vyvíja softvérovú platformu Ataccama ONE pre pokročilú správu a riadenie podnikových dát, v súčasnosti zamestnáva viac ako 500 ľudí v desiatich svetových pobočkách, vrátane Slovenska. Medzi jej klientov patria stovky spoločností – napríklad ČEZ, Heineken, Raiffeisenbank a T-Mobile. Až do minulého roka rástla Ataccama len z vlastných ziskov, ale v júni 2022 získala prvú investíciu vo výške 144,3 milióna EUR (150 miliónov USD). Okrem rastu podniku a posilnenia pozície poprednej globálnej technologickej spoločnosti v dátovom segmente teraz „obdarúva“ niekoľkých nových odborníkov na vysoké strategické pozície. Peter Fusek (bývalý spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Instarea) sa presúva na pozíciu vedúceho prevádzky, dlhoročný odborník na fúzie a akvizície Grant Hughes nastupuje do torontskej pobočky ako finančný riaditeľ a vo februári do londýnskej pobočky nastúpil špecialista na škálovanie go-to-market stratégie Scott Lewis ako riaditeľ pre stratégiu. Aj s ich pomocou chce spoločnosť Ataccama dosiahnuť status jednorožca a zamieriť na burzu NASDAQ.

„Som nesmierne vďačný, že som pred pätnástimi rokmi dostal dôveru a príležitosť vytvoriť niečo úplne nové. A to nielen od zakladateľov Adastry, Jana Červinku, Petra Jechu a Jana Mrázka, ale aj od mojich kolegov z tímu, ktorí prišli so mnou, hovorí Michal Klaus, CEO spoločnosti Ataccama. Spoločnosť vznikla v roku 2008 ako spin-off z konzultačnej spoločnosti Adastra, kde Klaus pôsobil ako vedúci oddelenia rozvoja obchodu pre Českú republiku a Slovensko a neskôr ako riaditeľ centra pre správu firemných dát. „Z dátových analýz a integrácií, ktoré sme robili pre našich zákazníkov, bolo zrejmé, ako zápasia s kvalitou a integritou svojich podnikových dát. Snaha nájsť riešenie pre nás bola impulzom pre vytvorenie novej významnej technológie, ktorú teraz prevádzkujeme pod názvom Ataccama ONE, dodáva Klaus.

Podľa štatistík spoločnosti Ataccama však až 80 % spoločností zápasí s nízkou kvalitou dát a v dôsledku toho prichádza o peniaze. Iba 16 % z nich dosahuje to, čo česko-kanadská dátová spoločnosť nazýva „dátová zrelosť“. „Ataccama ONE nielen urýchľuje správu dát, ale tiež zlepšuje ich kvalitu, napríklad ich čistením na vstupe pomocou umelej inteligencie. Okrem toho zabraňuje tomu, aby sa chybné dát vôbec dostali do systému, napríklad tým, že eliminuje manuálne úpravy potrebné na odstránenie duplicít alebo správnych formátov čísel a e-mailových adries. Zatiaľ 43 % firiem takéto pokročilé nástroje vôbec nepoužíva, a to napriek legislatívnym požiadavkám vyplývajúcim napríklad z nariadenia GDPR, hovorí Lukáš Kolek, viceprezident pre kvalitu dát v spoločnosti Ataccama.

Posilnenie globálneho tímu

V minulom roku získala spoločnosť Ataccama prvú investíciu. V tehdy historicky najväčšej českej sérii A do nej investoval globálny fond Bain Capital Tech Opportunities 150 miliónov USD (144,3 milióna EUR) za menšinový podiel. Financie použije na dosiahnutie globálnej expanzie, rozvoj svojej dátovej platformy a tiež na nábor špičkových českých a slovenských vývojárov. Len v roku 2022 prijala viac ako 200 ľudí a prekročila hranicu 500 zamestnancov, z ktorých časť sídli v bratislavskej Jurkovičovej Teplárni. Slovenský tím, ktorý sa zameriava najmä na vizualizáciu dát v Data Stories, vedie Martin Záhumenský, produktový a technologický riaditeľ spoločnosti Ataccama. Teraz Ataccama prijíma tri nové strategické vedúce pozície, ktoré jej pomôžu posilniť pozíciu globálneho lídra.

Grant Hughes sa v januári stal novým finančným riaditeľom a bude riadiť strategické partnerstvá a finančné operácie firmy z kancelárie v Toronte. Má dlhoročné skúsenosti na vedúcich pozíciách v oblasti financií v kanadskej technologickej spoločnosti Lumenix aj v spoločnosti PointClickCare, ktorá je globálnym lídrom v oblasti transformácie zdravotníctva. Peter Fusek, ktorý predtým pôsobil ako spolumajiteľ a generálny riaditeľ niekoľkých spoločností, bol povýšený na pozíciu prevádzkového riaditeľa. Jeho cieľom je posunúť Ataccamu vpred ako spoločnosť založenú na dát, preto sa Peter zameria najmä na efektívnejšie vykazovanie dát, dosahovanie cieľov a kritické procesy. Prevezme tiež vedenie oddelenia Partner Success. Peter prináša do spoločnosti viac ako 15 rokov skúseností ako generálny riaditeľ, prevádzkový riaditeľ alebo spoluzakladateľ spoločností Instarea, DingoDot a Market Locator SK.

K spoločnosti Ataccama sa od februára pripojí aj nový riaditeľ pre stratégiu (CSO) Scott Lewis, ktorý nastúpil do londýnskej pobočky. Prichádza z platformy OutSystems zameranej na omnichannel podnikové aplikácie, kde bol viceprezidentom pre globálnu stratégiu uvádzania produktov na trh. Má viac ako desaťročné skúsenosti s jej škálovaním, ktoré teraz prináša do Ataccamy. „Je to jedna z hlavných oblastí, na ktorú sa teraz vďaka investícii zameriavame. Pôsobíme na obrovskom, globálnom a rastúcom trhu, máme veľmi konkurencieschopný produkt, takže ide o to, aby sme ho dostali k čo najväčšiemu počtu zákazníkov, uzatvára Michal Klaus.

Značky: