Štyri študentky stredných škôl mohli počas štvrtého štvrtka vo štvrtom mesiaci nahliadnuť za kulisy IT branže.

Spoločnosť Atos, globálny líder v digitálnych službách,  otvorila svoje dvere pre dievčatá so záujmom o informačné a komunikačné technológie. Počas Girl’s Day 2016 sa mohli samé presvedčiť o atraktivite tohto odvetvia a zistiť, že technológie im ponúkajú veľký priestor na realizáciu.

Girl’s Day a celá iniciatíva Aj ty v IT sa snažia do IT sektora pritiahnuť dievčatá, ktoré sa rozhodujú o svojej budúcnosti. IT odborníkov je na trhu práce stále nedostatok a tento problém sa bude v budúcnosti ešte viac prehlbovať,“ vysvetľuje odborník spoločnosti Atos Vladimír Broniš. „Aj preto sa snažíme svoje úsilie smerovať do oblasti prípravy mladých ľudí na IT povolanie a spolupracovať s nimi už popri štúdiu. Dievčatá majú v tejto našej aktivite svoje nezastupiteľné miesto. Hlavne v projektoch orientovaných na multimediálne technológie, kde dokážeme v plnej miere využiť ich zmysel pre kreativitu a grafický dizajn,“ dodáva.

Girl’s Day je každoročný celosvetový deň žien v informačno-komunikačných technológiách. Podniky, inštitúcie a organizácie na celom Slovensku v tento deň hostia vo svojich priestoroch stredoškoláčky s programom, ktorý sa týka informatiky a techniky. Odhaduje sa, že v budúcnosti si až 70 percent pracovných pozícií bude vyžadovať znalosti prírodných vied, matematiky, či technológií. IT však nie sú len o programovaní, uplatní sa v nich široká škála zručností.

Štyri gymnazistky z Bratislavy a Šale si v Atose vyskúšali prácu s multimédiami. Na programe bolo spracovanie fotografií, animovaného videa, počítačových simulácií, či vektorovej grafiky. Dievčatá sa mohli „pohrať“ aj s 3D grafikou a pozrieť si ukážku modelovania.

Atos patrí medzi firmy, ktoré sú pri otváraní dverí dievčatám veľmi aktívne. Vlani Girl’s Day dokonca vyústil do niekoľkomesačnej stáže pre záujemkyne.

Všetko je o ľuďoch a ich ochote robiť veci aj nad rámec svojej práce,“ hovorí zakladateľka projektu Aj Ty v IT Petra Kotuliaková. „V Atose sa dievčatám vlani počas skúšobného projektu venovali tri hodiny týždenne po dobu 5 mesiacov. Veľmi si cením, že sa do toho pustili a najmä, že vydržali. Dievčatá dostali skvelý základ z oblasti multimédií, sú šikovné a najmä nadšené. A toto bolo našim cieľom – nadchnúť ich a ukázať, aké možnosti im IT ponúkajú. Podarilo sa nám to vďaka Atosu,“ dodáva P. Kotuliaková.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.