Autosalóny budúcnosti sa radikálne zmenia
2m čítanie

Autosalóny budúcnosti sa radikálne zmenia

Toyota stavia na digitálny zážitok a Samsung je pri tom.

Spoločnosť rozširuje svoje partnerstvo s automobilkou Toyota Motor a dodá 23-tisíc inteligentných displejov Smart Signage spolu s riadiacim softvérom na modernizáciu autosalónov s cieľom posilniť moderný predaj vozidiel.

Ide o pokračovanie projektu, v rámci ktorého bolo začiatkom tohto roka digitalizovaných 1 250 predajní v 40 európskych krajinách. Cieľ je jasný – premeniť tradičný predaj áut na nový interaktívny zážitok, kde sa digitálne technológie prirodzene prepájajú s osobným kontaktom so zákazníkom.

Prepojený zákaznícky zážitok

Zákazníci si dnes informácie o autách vyhľadávajú online, no konečné rozhodnutie často robia až osobne v predajni. Toyota a Samsung preto stavajú na kombinácii oboch svetov – moderné displeje Smart Signage umožňujú intuitívne prehliadanie modelov, konfiguráciu výbavy či porovnávanie parametrov priamo na mieste.

Technológie pre showroom budúcnosti

Samsung už nainštaloval tisíce displejov v autosalónoch Toyoty v Európe a na Blízkom východe. Použité sú modely série QMC s rozlíšením 4K a uhlopriečkami od 43 do 98 palcov, ktoré majú antireflexnú úpravu a jednotné rámy umožňujúce otočenie na výšku či šírku.

Pre vás to znamená, že si môžete pozrieť vozidlo do najmenšieho detailu a experimentovať s rôznymi kombináciami výbavy. Predajcovia tak majú viac priestoru venovať sa osobnému prístupu a odporúčaniam namiesto opakovaného vysvetľovania základných informácií.

Riadenie na diaľku a bezpečnosť na úrovni

Všetky systémy sú prepojené cez platformu MagicINFO, ktorá umožňuje vzdialenú správu zariadení. Toyota tak dokáže centrálne monitorovať a upravovať obsah na stovkách obrazoviek bez potreby fyzického zásahu technikov. Údaje zákazníkov aj interné dáta Toyoty sú chránené podľa najprísnejších medzinárodných štandardov.

Komentár TOUCHIT

Z technologického pohľadu ide o zaujímavý trend – digitalizácia predajných miest sa stáva novým štandardom, nielen doplnkom. Spolupráca Toyoty a Samsungu ukazuje, že aj automobilový priemysel vníma hodnotu interaktívneho obsahu a prepojeného používateľského zážitku. V praxi to znamená, že showroom už nie je len o vystavenom aute, ale o tom, ako zákazník značku vníma. A práve to Samsung svojimi technológiami mení.

Zdroje: Samsung, vlastné