Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v spolupráci s ÖBB 3. júna 2022 vypravili opäť po roku prvý nočný autovlak do Splitu a započali tak letnú dovolenkovú sezónu.

Pravidelný autovlak do obľúbenej chorvátskej destinácie vyrazil a bude vyrážať pravidelne každý utorok a piatok z bratislavskej hlavnej stanice o 15:51 a zo Splitu zas každú stredu a sobotu o 17:26 počas celého leta až do 24. septembra 2022. Bezpečne, ekologicky a pohodlne sa za jednu noc cestujúci ocitnú spolu so svojím autom, motorkou či domácim miláčikom vo vyhľadávanom prímorskom meste.

Komfort počas cesty zabezpečuje najmodernejší klimatizovaný oddielový vozeň ZSSK na sedenie, klimatizované lôžkové vozne a ležadlový vozeň. V cestovnom lístku v lôžkovom vozni je zahrnutý aj welcome drink a plnohodnotné raňajky v lôžkovom vozni. Počas celej prepravy si cestujúci môžu vo vlaku zakúpiť tiež občerstvenie a nápoje. Vo večerných hodinách vo vlaku platí nočný pokoj od 21:00 do 8:00, preto si môžu cestujúci dopriať nerušený spánok a začať dovolenku plní energie.

Kapacita vlaku je 60 miest na sedenie, 90 miest je k dispozícii v lôžkových vozňoch a 60 v ležadlovom vozni, 10 miest pre automobily z Bratislavy, 10 miest z Viedne, teda celkom 20 miest na prepravu automobilov, resp. motocyklov. Prvý autovlak z Bratislavy bol kapacitne obsadený cestujúcimi na takmer 70 % a autovozne takmer na 100 %, pričom najviac cestujúcich cestovalo v lôžkových vozňoch (63 cestujúcich). Zo Slovenska do Splitu cestovalo 30 cestujúcich. Ako minulý rok, tak aj tento rok sa obľube teší preprava áut či motoriek. Tentokrát sa prvým autovlakom do Chorvátska previezlo 30 motocyklov a 6 osobných vozidiel.

Predaj lístkov na autovlak do Splitu naďalej pokračuje na všetky dátumy jazdy vlaku (okrem 3. 6.) a v súčasnosti je vypredaných cca 45 % celkovej kapacity miest pre cestujúcich. ZSSK vďaka dobre nastavenému modelu spolupráce profituje z každého, nielen slovenského, cestujúceho a ďalej takouto prevádzkou zhodnocuje svoj vlastný majetok. 

„Teší nás, že už druhý rok po sebe môžeme s rakúskymi partnermi sprostredkovať unikátnu cestu autovlakom do Splitu a dopraviť tak našich cestujúcich k Jadranu ekologicky, bezpečne a hlavne oddýchnutých na nové dovolenkové zážitky. Minulý rok sa táto novinka tešila veľkej obľube, hlavne čo sa týka prepravy motocyklov, a aktuálne prvé údaje ukazujú, že tento rok budú čísla ešte lepšie, za čo vďačíme našim cestujúcim. Práve vďaka nim sa môže tento produkt realizovať,“ dopĺňa Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK.

Jednosmerný lístok je pre záujemcov k dispozícii od 29,90 eur vo vozni na sedenie a od 69,90 eur v pohodlnom lôžkovom vozni (limitovaná ponuka Sparschiene). Viac informácií nájdete aj na www.zssk.sk/split/. Lístky je možné rezervovať a zakúpiť online v ÖBB Ticketshop na https://tickets.oebb.at/en/shop/folder/c2de810949b56acfa1b8865877839f9e?utm_source=ZSSK&utm_medium=WEB&utm_campaign=ZSSK alebo v pokladniciach ZSSK s Komplexným vybavením cestujúcich (KVC) www.zssk.sk/zoznam-pokladnic-s-kvc/.

Výluky:

  • v dňoch 14. – 15. 6. a 17. – 18. 6. 2022 pri ceste z Bratislavy do Splitu a 11. – 12. 6. a 15. – 16. 6. 2022 pri ceste zo Splitu do Bratislavy bude vlak z dôvodu výluky na trati na území Slovinska vedený odklonovou trasou. V uvedené dni predpokladáme zmeškaný príchod vlaku do cieľových staníc cca 120 minút,
  • v období od 25. 6. do 10. 7. 2022 bude vlak na úseku Bratislava – Viedeň vedený odklonom cez ŽST Bratislava-Petržalka a Kittsee. Vlak bude na svojej trase vychádzať a prichádzať na ŽST Bratislava-Nové Mesto bez obsluhy ŽST Bratislava hl. st. V uvedenom období nebude vypravovaný z Bratislavy ani autovozeň, ktorý však zostane vedený v úseku Wien ARZ – Split. Pri uvedenej výluke nepredpokladáme meškanie vlaku.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.