Aktualizačná politika smartfónov sa neustále predlžuje, je to však dobrý krok? OnePlus má na to vlastný názor.

V priebehu minulého roka medzi výrobcami smartfónov nastal nový trend. Svoje telefóny chcú aktualizovať aj sedem rokov po ich predstavení, čím sľubujú prémiovú softvérovú podporu. Medzi hlavných aktérov v takejto dlhšej podpore tak patrí najmä Google a Samsung, no k vylepšeniu softvérovej podpory sa postupne hlási čoraz viac výrobcov.

Spoločnosť OnePlus, ktorá len nedávno predstavila svoju sériu vlajkových lodí OnePlus 12, sa však na vlnu dlhšej aktualizačnej podpory nepridáva. Tvrdí, že naše smartfóny sú ako sendvič a takúto podporu v skutočnosti nepotrebujú. Ide teda len o marketingový trik alebo dlhšia podpora má v skutočnosti zmysel?

Sedem rokov aktualizácií smartfónov je zbytočnosť

Kinder Liu, jeden z hlavných predstaviteľov spoločnosti OnePlus, sa nedávno vyjadril k dlhšej aktualizačnej podpore v rámci interview. Ich vlajkové lode, teda séria OnePlus 12, ponúkajú 5 rokov aktualizácií a nie 7 po vzore Googlu či Samsungu. V rámci marketingových stratégií tak majú práve Pixely od Googlu či nové Samsungy výhodu v porovnaní s modelmi od OnePlus. Podľa tohto čínskeho výrobcu to však tak nie je.

Podľa myšlienky predstaviteľa spoločnosti OnePlus je dlhšia aktualizačná podpora smartfónov na úrovni až 7 rokov skutočne zbytočná. To, že váš telefón totiž bude disponovať najnovším softvérom neznamená, že aj používateľský zážitok bude rovnaký. Smartfóny tak prirovnáva k sendviču, ktorý má síce dobrú náplň, no celkovo nie je taký, ako sa na prvý pohľad zdá.

Niektorí výrobcovia teraz tvrdia, že náplň do ich sendviča – softvér ich telefónu – sa bude dať jesť aj o sedem rokov. Ale nehovoria vám, že chlieb v sendviči, používateľská skúsenosť, môže byť po štyroch rokoch plesnivý. Zrazu nezáleží na politike aktualizácie softvéru na sedem rokov, pretože zvyšok vašich skúseností s telefónom je hrozný.

Povedal Kinder Liu v rozhovore pre portál Tom’s Guide.

A aj keď môže znieť sedem rokov softvérovej podpory znieť lákavo, nemusí to byť úplne výhodou. Počas dlhých rokov sme si zvykali na to, že svoje telefóny meníme približne po dvoch či troch rokoch od jeho kúpy. A síce by sa tieto hodnoty mohli časom pozmeniť, no až sedem rokov s jedným smartfónom môže znieť nepredstaviteľne.

Potrebujeme teda takú dlhú softvérovú podporu?

Sedem rokov softvérovej podpory je najnovším trendom medzi výrobcami smartfónov. Nie je však vylúčené, že sa v tomto smere začnú predbiehať rovnako, ako to bolo s 200 Mpx fotoaparátmi či rýchlym nabíjaním. Tieto súčasti však v telefóne pravdepodobne aspoň raz za čas využijeme, no sedem rokov softvérovej podpory pravdepodobne nie.

OnePlus 12: Takto vyzerá nová vlajková loďZdroj: OnePlus
OnePlus 12: Takto vyzerá nová vlajková loď

Dlhšia softvérová podpora môže byť zárukou, že váš telefón bude pravdepodobne dobre pracovať aj po štyroch alebo piatich rokoch od začiatku jeho používania. Ostatne to tvrdí aj spoločnosť OnePlus, ktorá odkazuje na približne 4 roky, kým bude váš používateľský zážitok zhoršený. Kým sa však nevymyslí nejaký spôsob, ako udržať používateľský zážitok na rovnakej úrovni ako pri kúpe po dobu niekoľkých rokov, sedem rokov softvérovej podpory zatiaľ nepotrebujeme. Tie štyri či päť rokov však môže byť optimálnych.

Zdroj: tomsguide.com, androidauthority.com

Prečítajte si aj:

Katarína Šimková

Katarína Šimková
Sústreďujem sa na Xiaomi, Huawei a ďalších čínskych výrobcov smartfónov. Zaujíma ma aj Google a systém Android. V redakcii sa venujem aj lifestyle technológiám a domácnosti.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.