Nakoniec nielen hráči zistia, aké je to mať špecializované slúchadlá.

Poďme postupne. Čo je vlastne na slúchadlách B&O zaujímavé? Predsa len toto je značka, ktorá má vo svojom portfóliu inak zamerané produkty. Je to najmä fakt, že sú špecializované svojou nízkou latenciou na hranie hier a sú kompatibilné s hernými konzolami Xbox a PlayStation. Balenie je ale vybavené dostatočne nadštandardné a tak slúchadlá pripojíte aj ku konzolám Nintendo, k počítaču, skrátka máte tu nielen Bluetooth, ale aj 3,5 mm konektor a samostatnú konektivitu Xbox Wireless Connect. USB dongle v balení máte možnosť využiť pri PC alebo spomínanej konzoly od Sony.

Aktualizácia firmvéru

Toto bola základná výbava a niečo, bez čoho sa pri sebe lepších funkciách nepohnete ďalej. Slúchadlá podporujú rýchle párovanie so smartfónmi Android, iOS ako aj počítačmi s Windows. Smartfóny majú výhodu v aplikácii, cez ktorú sa dajú nastaviť ďalšie parametre slúchadiel. Počas testovania sme aktualizovali firmvér, pričom celý proces nezabral viac ako 5 minút. Všetko prebehlo na prvýkrát, z čoho by sa aj ostatní výrobcovia slúchadiel mohli poučiť.

Prepracované ovládanie

Faktom teda je, že nekupujete len luxus, ktorý od B&O očakávate automaticky. Kupujete prepracovanosť po každej stránke, či vizuálnej alebo technologickej. Ovládanie slúchadiel je prekombinované, chvíľu sa ho budete učiť. K dispozícii máte totiž dotykové plochy na bokoch slúchadiel a tiež po obvode v miestach, kde sú potom aj klasické tlačidlá alebo konektory.

Výrobca toto skombinoval a hlasitosť pridávate na dotykovej ploche po obvode mušle, hudbu pozastavujete ťuknutím na jednu z mušlí. Teda hlasitosť nenastavujete tak, ako v prípade iných slúchadiel tohto výrobcu. Je to len detail, nakoniec sa tak gestom nepomýlite a namiesto zvýšenia hlasitosti si neposuniete skladbu.

Pre koho sú vhodné?

Skrátene, pre každého, kto je ochotný dať za herné slúchadlá 500 eur. Tu treba ale oceniť fakt, že ich herné zameranie nepoznáte na prvý pohľad. Prevláda decentný vzhľad a to sa bude mnohým páčiť. Ideálne sú aj do kancelárie a na cestovanie presne tak, ako bežné slúchadlá. Pri Bluetooth je tu možnosť spárovania s dvomi zariadeniami súčasne. Pri bezdrôtovom spojení s Xboxom sa ale Bluetooth vypne kvôli interferencii.

Kto teda hľadá skutočne kvalitné slúchadlá so špičkovým zvukom, ale nechce dizajnovo herné slúchadlá, toto je veľmi dobrá voľba.

Materiály a spracovanie

Základom je pamäťová pena na náušníkoch a pevná kovová konštrukcia. Spojovací most je z bambusového vlákna, čím výrobca dosiahol väčšiu vzdušnosť. Náušníky sú z kože a tak pri dlhšom nosení môžete pociťovať menej pohodlia ako pri látke. Teda materiály, ktorý majú zväčša herné slúchadlá. Toto je však detail, koža a pamäťová pena sú príjemné na nosenie. Tu netreba hľadať nejaký háčik. Je to otázka spracovania a po niekoľkých hodinách sa môže prejaviť únava. To bude možno zároveň signál dať si na chvíľu pauzu.

Praktické skúsenosti

Nabíjanie je cez USB-C, tu sa zväčša nemá čo pokaziť a vzhľadom na dlhú výdrž slúchadiel, toto nebude nijako obmedzujúce. Párovanie Bluetooth alebo prepínanie na bezdrôtové pripojenie k hernej konzole je cez samostatné tlačidlá. Jedinú výhradu mám ku kombinovanému tlačidlu Vypnúť / Bluetooth. Namiesto prepnutia z bezdrôtového konzolového režimu na BT som si slúchadlá vypol. Zapnutie ale trvá sekundu, takže opäť nejde o významný faktor.

Ovládanie je výborné. Na dotyky reaguje presne, takže tu je to otázka len sa naučiť, čo ktorá plocha ovláda a v akom režime. Inak je to pri hraní, pri hudbe alebo telefonovaní a tiež režime konzoly. Rovnako dobre funguje aj prepínanie zdrojov zvuku pri duálnom párovaní. V tomto smere ide o jedny z najviac prepracované slúchadlá.

Po hudobnej stránke je tu výhoda, že podporujú Dolby Atmos, ak teda máte na Xboxe alebo vo Windows túto službu kúpenú. Inak môžete využiť aj ekvalizér v mobilnej aplikácii, ktorý funguje na princípe posúvania priority tónov, ktoré chcete počuť.

Zvukovo majú jemnú a mäkkú reprodukciu, čo oceníte najmä pri hudbe, no aj priestorovom zvuku v hrách. Pri hraní hier je reprodukcia nastavená tak, aby ste pocítili celkovú atmosféru. Netreba okolo zvuku veľa chodiť. Toto je Bang&Olufsen a dostávate adekvátny zvuk so zárukou značky.

Cena: 499,90 eur

Zapožičal: Bis Audio

• materiálové spracovanie