Internetový prehliadač DuckDuckGo je známy svojou vysokou ochranou osobných údajov. 

Neprofiluje svojich používateľov a má viac ako 400 zdrojov vrátane Wikipédie. K vlaňajšiemu augustu bol zaznamenaných v priemere 65,2 milióna vyhľadávaní denne. Niektoré z týchto odpovedí, ktoré sa nazývajú Okamžité odpovede, sa zobrazujú v hornej časti vyhľadávacej stránky a sú navrhnuté tak, aby používateľovi poskytli okamžitú odpoveď, ktorá nevyžaduje, aby používateľ klikal na odkaz a našiel tak informácie, ktoré hľadá. 

Vyhľadávania používateľov sa nesledujú a osobné údaje sa nezdieľajú so spoločnosťami tretích strán. DuckDuckGo získava peniaze zobrazovaním reklám z vyhľadávacej aliančnej siete Yahoo-Bing. 

Pred týždňom vytvoril DuckDuckGo nový jednodňový rekord, kedy bolo zaznamenaných 102 251 307 požiadaviek na vyhľadávanie. Vyhľadávací modul je k dispozícii ako aplikácia pre iOS, Android a rozšírenie v prehliadači Google Chrome. Službu využíva takmer 25 miliónov používateľov.

Google a súvisiace aplikácie a platformy zhromažďuje osobné informácie od používateľov. Tie sa používajú na vytváranie online reklám. Presne tomu sa DuckDuckGo snaží vyhnúť.

Zdroj: PhoneArena

Prečítajte si aj:

Odborníci reagujú na nové pravidlá aplikácie WhatsApp (DOPLNENÉ + VIDEO)

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.