Alebo inak povedané, spaľovacie motory sú pre BMW stále absolútnym základom.
Množstvo výrobcov automobilov sa ponáhľalo so stanovením konečných termínov pre spaľovacie motory, len aby o niekoľko rokov neskôr ustúpili od svojich ambicióznych cieľov v oblasti elektrickej energie. V tomto smere má BMW trochu navrch, nakoľko spoločnosť nikdy neoznámila koniec produkcie automobilov so spaľovacími motormi, čiže neporušuje žiadne sľuby.

Generálny riaditeľ, Oliver Zipse, pri niekoľkých príležitostiach zdôraznil, že prechod na elektrinu by nemal byť vynútený a že spotrebitelia by mali mať slobodu výberu, pričom ako dôvod uviedol vysoké ceny elektromobilov a nedostatočne rozvinutú nabíjaciu infraštruktúru.
V novom rozhovore pre nemecké médium – Automobilwoche – vysoký predstaviteľ spoločnosti BMW uviedol, že „spaľovací motor je naším základom a bude tiež financovať naše budúce podnikanie.“ Klaus von Moltke je riaditeľom závodu v rakúskom Steyri, kde sa v minulom roku vyrobilo 1,2 milióna motorov. Dodal, že vývoj konvenčných pohonných jednotiek bude pokračovať. Aby sa zabezpečila budúcnosť spaľovacích motorov, inžinieri prispôsobia 3 až 8 valcové motory pripravovaným predpisom Euro 7.

Aj keď sa môže zdať, že BMW má na mysli iba benzínové motory, tak ani nafta ešte nie je mŕtva. Von Moltke uviedol, že spoločnosť testuje rôzne palivá kompatibilné so spaľovacími motormi, vrátane HVO100, pre vozidlá s naftovým motorom. Táto skratka znamená „hydrogénne upravený rastlinný olej“ a „100“ označuje čisté, nezmiešané palivo. BMW už teraz tankuje HVO100 do dieselových vozidiel vyrobených v Nemecku pred ich odoslaním predajcom.
Spoločnosť BMW tvrdí, že emisie CO₂ sú v porovnaní s konvenčnou naftou znížené až o 90 %. Okrem environmentálnych výhod sa uvádza, že dieselové motory poháňané palivom HVO100 majú lepší výkon za studena a sú menej náchylné na mikrobiálnu kontamináciu vďaka čistote paliva.

Okrem spaľovacích motorov vyrába továreň BMW v Steyri (Horné Rakúsko) aj elektrické motory pre budúce elektromobily, tzv. Neue Klasse. Predvýroba elektromotorov šiestej generácie sa začala približne pred rokom pre prototypy, ešte pred debutom nového modelu iX3 v septembri na autosalóne IAA Mobility v Mníchove. Sériová výroba elektrického crossovera sa začne koncom tohto roka v novom závode BMW v Debrecíne v Maďarsku.
BMW sa síce naďalej venuje spaľovacím motorom, no očakáva sa, že do konca desaťročia bude predaj rovnomerne rozdelený medzi modely so spaľovacími motormi a elektromobilmi. Dosiahnutie 50 percent za päť rokov je trošku ambiciózny cieľ, keďže elektromobily v minulom roku tvorili iba 17,4 percenta celkového predaja skupiny BMW (vrátane Mini a Rolls-Royce). Avšak, v prvom štvrťroku 2025 tvorili elektromobily takmer 19 percent dodávok, takže si spoločnosť musí byť celkom istá, že do roku 2030 dosiahne paritu.

Na otázku, či Európska únia dodrží svoj plán zakázať predaj nových automobilov so spaľovacími motormi do roku 2035, Klaus von Moltke odpovedal: „Nie je našou úlohou robiť takéto predpoklady, to je zbytočné. Našou úlohou je zvážiť všetky možné scenáre, pripraviť sa na každý z nich a zabezpečiť našu schopnosť realizácie.“
BMW si ponecháva všetky možnosti otvorené a zatiaľ plne nevynaložilo svoje zdroje na elektromobily. Naďalej investuje do spaľovacích motorov a už potvrdilo, že vyvíja novú benzínovú M3 s radovým šesťvalcom, pravdepodobne s nejakou formou elektrifikácie. Ani väčšia M5 neprišla o žiadne valce, akurát sa k osemvalcu pridala elektrika, teda vo výsledku ide o plug-in hybridnú zostavu. To preto, aby spĺňala čoraz prísnejšie emisné normy.
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: