Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group v roku 2022 opäť výrazne zrýchlila svoju transformáciu smerom k elektromobilite. Ako už spoločnosť BMW Group oznámila, dokázala od roku 2021 viac ako zdvojnásobiť svoj predaj plne elektrických vozidiel (+107,7 %), pričom celkovo zákazníkom dodala 215 755 plne elektrických modelov značiek BMW a MINI. Ďalší významný míľnik sa podarilo dosiahnuť koncom minulého roka, keď spoločnosť BMW Group odovzdala novému majiteľovi svoje 500 000. plne elektrické vozidlo.

„Najlepšou odpoveďou na náročné prostredie je náš silný produktový rad. V roku 2022 nám opäť umožnil viac ako zdvojnásobiť predaj plne elektrických vozidiel,“ povedal Pieter Nota, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za Zákazníkov, značky, predaj. „Sme presvedčení, že na tomto úspechu môžeme stavať aj v roku 2023, keďže aj naďalej zaznamenávame mimoriadne vysoký príjem objednávok na naše plne elektrické modely,“ dodal Nota.

Spoločnosť BMW Group dodala v roku 2022 zákazníkom na celom svete celkovo 2 399 636 vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (- 4,8 %). Išlo o rok, v ktorom všetky odvetvia čelili protivetru v dôsledku prekážok v zásobovaní, uzatvorenia Číny z dôvodu pandémie a vojny na Ukrajine. Hlavný vplyv sa prejavil v prvých šiestich mesiacoch roka, pričom dodávky sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom znížili. Predaj sa v druhej polovici roku 2022 intenzívne zvýšil. Vo štvrtom štvrťroku vykázala spoločnosť BMW Group výrazný nárast predaja o 10,6 %, pričom zákazníkom bolo dodaných 651 798 vozidiel.

Spoločnosť BMW Group vidí začínajúci sa rok optimisticky. „V roku 2023 si udržíme smer ziskového rastu. Jasné zameranie bude smerovať na pokračovanie v naštartovaní elektromobility. Ďalším míľnikom pre rok 2023 je, že 15 % nášho celkového predaja vytvoria plne elektrické vozidlá. Uvedením modelu BMW i5 na trh koncom tohto roka robíme ďalší dôležitý krok na ceste k elektrifikácii našej modelovej ponuky,“ uvádza Nota.

Budúcnosť spoločnosti BMW Group je elektrická, cirkulárna a digitálna. Jeden vrchol na ceste k NEUE KLASSE sa predstavil minulý týždeň na veľtrhu CES v Las Vegas: BMW i Vision Dee predstavuje víziu spoločnosti BMW Group o digitálnom zážitku budúcnosti vo vnútri aj mimo vozidla. Spoločnosť BMW Group v priebehu roku 2023 poskytne ďalšie poznatky a pohľady na revolučný koncept vozidla NEUE KLASSE.

Spoločnosť zároveň napreduje s ďalšou digitalizáciou predaja a marketingu. V budúcnosti sa BMW Group bude na 24 európskych trhoch spoliehať na priamy predaj, pričom predajcovia budú pôsobiť ako obchodní zástupcovia – to vytvára nevyhnutné podmienky pre bezproblémový prechod medzi online a offline zákazníckou skúsenosťou. Jasným cieľom nového agentúrneho modelu je zvýšiť spokojnosť zákazníkov a umocniť zážitok z prémiovej značky, ako aj osloviť nové cieľové skupiny zákazníkov s online zameraním. Nový model zastúpenia BMW Group tiež vytvorí cenovú transparentnosť a zabezpečí zákazníkom rovnakú konzistentnú ponuku vo všetkých predajných kanáloch. V tomto roku vzniknú podmienky, ktoré umožnia štart pre značku MINI v roku 2024 a značka BMW bude nasledovať v roku 2026. Implementácia sa bude odvíjať v úzkej spolupráci s maloobchodnými partnermi.

Základný prvok preskupenia predaja tvorí aplikácia My BMW/MINI. Vďaka mnohým funkciám a intuitívnemu používateľskému rozhraniu prevedie používateľov najlepšími zákazníckymi skúsenosťami v odvetví. Aplikácia My BMW/MINI každý deň slúži ako rozhranie pre personalizovaný zákaznícky dialóg s približne dvoma miliónmi používateľov na približne 50 trhoch.

Značka BMW si udržuje pozíciu číslo 1 v globálnom prémiovom segmente

Značka BMW predala v minulom roku na celom svete celkovo 2 100 692 vozidiel (- 5,1 %) a udržiava si pozíciu číslo 1 v globálnom prémiovom segmente. Automobilka BMW zaznamenala silný rast aj v oblasti elektrifikovaných vozidiel. Predaj elektrifikovaných vozidiel (vrátane plug-in hybridov) za celý rok vzrástol o 35,6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom na celkových 372 956 vozidiel.

Zákazníci si mimoriadne obľúbili atraktívne produktové portfólio značky. To sa odráža vo vysokých nových objednávkach modelov ako BMW X1, iX1*, i4, iX a i7*. Spoločnosť BMW Group rozšíri koncom tohto roka svoj elektrický rad o model BMW i5.

BMW M oslavuje 50. výročie s rekordným rokom

Napriek problémom s prekážkami v dodávkach ukončila divízia BMW M GmbH svoj jubilejný rok novým historickým maximom. Divízia BMW M vykázala predajom 177 257 vozidiel nárast o 8,4 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom s. Divízia BMW M zároveň urobila výrazný pokrok v elektrifikácii svojho produktového portfólia. K úspešnému roku výrazne prispelo uvedenie prvých dvoch plne elektrifikovaných modelov BMW M Performance, i4 M50* a iX M60*, úplne prvého elektrifikovaného vysokovýkonného modelu BMW XM* a nového modelu M240i Coupé*. K rastu predaja v minulom roku výrazne prispela aj nová edícia modelu BMW M2 a nedávno uvedený model BMW M3 Touring.

Súbežne s týmito novými prírastkami do produktového radu zaznamenala divízia BMW M aj v roku svojho 50. výročia pokračujúci silný dopyt po svojich špičkových vysokovýkonných derivátoch M3 a M4 a svojich dlhodobo etablovaných modeloch X. Výsledkom je, že výhľad na rok 2023 je pre divíziu BMW M GmbH veľmi pozitívny s prísľubom ďalších rekordných výsledkov.

MINI Electric* zostáva najpredávanejším variantom modelu MINI

Prémiová automobilová značka MINI predala v minulom roku 292 923 vozidiel (- 3,0 %). Predaj elektrifikovaných modelov MINI sa vyvíjal pozitívne. Počet predaných elektrifikovaných modelov MINI (vrátane plug-in hybridov) sa vyšplhal o 14,3 % na 60 839 vozidiel, a teda tvoril približne 21 % z celkového predaja vozidiel značky MINI v roku 2022.

Plne elektrický model MINI Cooper SE* zostal v roku 2022 najpredávanejším modelovým variantom značky. V minulom roku sa na celom svete predalo celkovo 43 744 vozidiel MINI Cooper SE* – čo predstavuje medziročný nárast o 25,5 %.

Rok 2023 bude pre značku MINI veľmi dôležitý. Oslavuje 110 rokov automobilovej výroby vo svojom hlavnom závode v Oxforde a predstaví prvé dva plne elektrické modely novej rodiny MINI.

Značka Rolls-Royce Motor Cars vykázala najvyšší predaj vo svojej 118-ročnej histórii

V roku, keď automobilka Rolls-Royce Motor Cars predstavila model Spectre, prvé ultraluxusné elektrické super kupé na svete, vykázala aj najvyšší predaj vo svojej 118-ročnej histórii, pričom zákazníkom na celom svete dodala 6 021 motorových vozidiel (+ 7,8 %). Mnoho regiónov pritom dosiahlo historicky najvyššie predaje.

Každé z týchto vozidiel bolo vyrobené na mieru v rámci programu Bespoke: podľa presných želaní klienta, a to do posledného detailu. Hodnota vytvorená bezkonkurenčnou ponukou Bespoke bola vyššia ako kedykoľvek predtým, pričom klienti teraz za svoj jedinečný Rolls-Royce platia v priemere okolo pol milióna eur.

Globálny dopyt zostáva na vzostupe v rámci celého portfólia produktov na čele s modelmi Cullinan a Ghost – banka objednávok naprieč všetkými modelmi siaha ďaleko do roku 2023 s veľmi silnými predobjednávkami na nový plne elektrický model Spectre, čo je následok veľmi úspešnej októbrovej svetovej premiéry. Výnimočne pozitívna reakcia klientov na Spectre prichádza v čase, keď sa značka pripravuje na to, že od konca roka 2030 bude vyrábať iba plne elektrické vozidlá.

BMW Motorrad zaznamenáva najvyšší predaj v histórii spoločnosti

S celkovým počtom 202 895 motocyklov a skútrov dodaných zákazníkom, čo predstavuje medziročný nárast o 4,4 %, vykázala divízia BMW Motorrad svoj najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Najmä regióny Európa, Amerika a Ázia zaznamenali nové predajné maximá a zásadne prispeli k rekordnému predaju BMW Motorrad. Pôsobivý rad značky s úspešnými produktmi, ktoré formujú svoje segmenty a uvedenie populárnych nových modelov na trh, ako napríklad plne elektrické BMW CE 04, boli silnými faktormi úspešného výsledku pre rok 2022.

Predaj vozidiel značiek BMW a MINI podľa regiónov/trhov

Spoločnosť BMW Group v minulom roku dodala zákazníkom v Číne celkovo 791 985 vozidiel značiek BMW a MINI (- 6,4 %). Vo štvrtom štvrťroku sa predalo 199 112 vozidiel, čo predstavuje nárast o 12,7 %.

Predaj vozidiel značiek BMW a MINI od januára do decembra dosiahol v USA celkovo 361 892 kusov (- 1,3 %). Predaj sa vo štvrtom štvrťroku vyvíjal pozitívne: dodávky spoločnosti BMW Group medziročne vzrástli o 11,1 % a dosiahli 112 057 kusov.

Európe predala spoločnosť BMW Group v roku 2022 celkovo 877 369 vozidiel značiek BMW a MINI (- 7,5 %). Spoločnosť dodala vo štvrtom štvrťroku zákazníkom 247 551 kusov. To predstavuje nárast o 10,9 %.

Nemecku bolo za celý rok zaregistrovaných 252 087 vozidiel značiek BMW a MINI.

Prehľad predajov spoločnosti BMW Group za Q4/rok 2022

 4. štvrťrok 2022Medziročné porovnanie v %Ku koncu decembra 2022Medziročné porovnanie v %
BMW Group Automotive651 798+ 10,6 %2 399 636– 4,8 %
BMW566 826+ 11,0 %2 100 692– 5,1 %
– BMW M GmbH52 801+ 30,2 %177 257+ 8,4 %
MINI83 652+ 8,2 %292 923– 3,0 %
BMW Group elektrifikované1)150 511+ 55,6 %433 795+ 32,1 %
BMW Group elektrické87 560+ 98,3 %215 755+ 107,7 %
Rolls-Royce1 320+ 4,1 %6 021+ 7,8 %
BMW Motorrad43 562+ 15,7 %202 895+ 4,4 %

1) elektrické a plug-in hybridné vozidlá

Predaj vozidiel značiek BMW a MINI podľa regiónov/trhov

4. štvrťrok 2022Medziročné porovnanie v %Ku koncu decembra 2022Medziročné porovnanie v %
Európa247 551+ 10,9 %877 369– 7,5 %
     Nemecko2)67 401+ 6,9 %252 087– 6,0 %
Ázia260 355+ 12, 1 %1 028 105– 3,5 %
     Čína199 112+ 12,7 %791 985– 6,4 %
Amerika131 632+ 8,9 %439 585– 2,3%
     USA112 057+ 11,1 %361 892– 1,3 %

2) Predbežné údaje o registrácii

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.