Rezervácie do reštauračných zariadení sú v zahraničí bežné, v niektorých krajinách sa bez nich dokonca nezaobídete. Na Slovensku je tento trend v úzadí, s novou službou Bookio.sk sa však dostáva aj k nám. Jeho užívatelia chodia dokonca do reštaurácií častejšie a míňajú viac.
Zákazníci na zvýhodnené rezervácie počúvajú
Bookio.sk funguje na bratislavskom gastronomickom trhu od konca minulého roka. Za ten čas usadilo do reštaurácií už tisíce zákazníkov. Trend online rezervácií teda postupne prichádza aj na Slovensko.
Podľa online prieskumu Bookio.sk navštevujú jeho užívatelia reštaurácie pravidelnejšie v porovnaní s priemernými zákazníkmi. Pre porovnanie, až 40 % zákazníkov Bookio.sk navštevuje reštaurácie viackrát do týždňa, pri celoslovenskom priemere je to iba 21 % zákazníkov. Z prieskumu medzi zákazníkmi Bookio.sk vyplýva aj to, že jeho zákazníci míňajú na jednu návštevu výrazne viac ako priemerný zákazník. „Priemerná hodnota návštevy cez Bookio.sk je viac ako 40 eur na dve osoby. Je to spôsobené tým, že ich 30 % zľava motivuje dopriať si viac chodov. Najčastejšie Bookio.sk využívajú partie priateľov, rodiny na oslavy, či páry na romantické večere,“ upresňuje Zdenka Matláková, projektová manažérka Bookio.sk.
Častejšie návštevy a vyššie výdavky
Navyše opakovaná návšteva reštaurácií sa stala pre 4 z desiatich ľudí pravidlom aj počas týždňa. Aj keď ešte stále majú mnohé reštaurácie plno najmä počas obedov, hostia prichádzajú nielen kvôli poludňajšiemu menu. Z 50 ľudí v reštaurácií je až 20 takých, ktorí chcú vďaka Bookio.sk ochutnať jedlá z á la carte ponuky a 16 tých, ktorých pritiahla špeciálna ponuka danej prevádzky. Okrem toho sa viac ako tretina zákazníkov, ktorí využili zvýhodnenú rezerváciu, do reštaurácií opakovane vrátilo aj v časoch bez zľavy.
Pozitívny vplyv novej služby na vyťaženosť reštaurácií potvrdzuje aj majiteľ reštaurácie Tarpan v Bratislave, Michal Králik. „Po 10 mesiacoch využívania systému Bookio.sk vidím nárast počtu sprostredkovaných zákazníkov. Bookio zákazníci si stôl rezervujú v časovom predstihu a aj po zohľadnení poskytnutej zľavy patria k bonitnejším a doprajú si viac chodov.“
Výhodné pre obe strany
Základným benefitom pre užívateľov sú rýchle a pohodlné online rezervácie, no najmä zľava 30 % na celý účet, a to bez obmedzenia sortimentu a dokonca aj pri väčšom počte ľudí. Naopak, reštaurácie získavajú nových zákazníkov a online marketing k tomu. „Reštaurácie nás využívajú ako ďalší marketingový kanál. Vieme im totiž prilákať úplne nových zákazníkov, ktorí ešte u nich v reštaurácii neboli,“ tvrdí Matláková.
Okrem toho majú reštaurácie možnosť využívať službu BookioPro, ktorá reštauráciám nahrádza klasickú rezervačnú knihu. Ide o interný nástroj pre majiteľov, manažérov, ale aj čašníkov, ktorí si vďaka nemu môžu manažovať termíny rezervácií, počet a rozmiestnenie zákazníkov. „Odpadá tak potreba telefonického rezervovania sa. Softvér vie, ktoré stoly a časy sú už rezervované, a tým uľahčuje prácu personálu, ako aj chod prevádzky,“ dopĺňa Zdenka Matláková.
Prvou reštauráciou, ktorá BookioPro začala využívať, je Café Imperial známeho českého šéfkuchára Zděnka Polreicha, ktorému pomohla zvýšiť vyťaženosť až o 10 %.
Ako Bookio.sk funguje
Reštaurácie ponúkajú Bookio.sk časy a dátumy, kedy nie sú plne vyťažené. Tým vzniká priestor na
30 % zľavu, ktorá sa uplatní až pri platení. Zľava na celý účet pritom platí aj pri návšteve viacerých osôb, reštaurácie však majú možnosť počet osôb limitovať. Rezervačný poplatok 3 € je zárukou, že zákazníci do reštaurácie prídu a dajú si viac ako kávu. Návšteva podniku sa totiž zákazníkom oplatí až pri účte nad 10,10 €.
Rezervácia prebieha prostredníctvom internetu. Zákazník si na stránke Bookio.sk nájde reštauráciu, vyberie si čas a počet osôb, následne na vlastné meno vytvorí rezerváciu a cez platobnú kartu alebo internetbanking uhradí poplatok 3 eurá. Celý proces je jednoduchý a trvá niekoľko sekúnd. Potvrdenie o rezervácii prichádza priamo do emailovej schránky zákazníka, ako aj do reštaurácie. Preto už do reštaurácie nemusí zákazník volať, ani si tlačiť potvrdenie, či kupóny – rezervácie je na meno.