Má však jednu zmenu, ktorá nie je až tak vábna ako samotný návrat legendy od konštruktérov zo Subaru Tecnica International.
Existuje veľa špeciálnych edícií WRX, avšak iba táto je podľa Subaru skutočné a plnotučné STI. Japonská automobilka sa pred pár rokmi vyjadrila, že STI verzie už vyrábať nebude, najmä kvôli prísnym emisným normám. Tieto úvahy sa však, vďaka Bohu, rozplynuli a Subaru ukázalo na autosalóne v Tokiu nové WRX STI.
Model S210 je teda oficiálne považovaný za vozidlo z „rúk“ Subaru Tecnica International a zároveň vrchol modelu WRX. Špeciál založený na JDM WRX S4 STI Sport R EX má 2,4-litrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 296 koní a maximálnym krútiacim momentom 375 Nm. Model S210 však neprichádza s klasickou manuálnou prevodovkou, ale s automatom zvaným „Subaru Performance Transmission“, čo je v preklade trošku upravená CVT prevodovka s pikantným názvom 😊. Tento fakt sa mnohým skalným fanúšikom páčiť nebude, no s tým sa nedá nič robiť.
Novinka ponúka aj vylepšený výfukový systém so špeciálnym sacím kanálom a prepracovanú riadiacu jednotku motora. Boxer motor poskytne plný výkon pri 5700 ot./min a maximálny krútiaci moment od 2000 ot./min. Samozrejmosťou sú aj špičkové brzdy Brembo, elektronicky riadené tlmiče a chladič prevodovej kvapaliny Subaru Performance. Auto bude postavené na 19-palcových kovaných diskoch BBS s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S 255/35 R19.
Úpravy sa, pochopiteľne, dotkli aj karosérie, ktorá prešla úpravou aerodynamiky a pribudol aj zadný karbónový spojler. Interiér ponúka osemsmerné karbónové sedadlá RECARO, červené bezpečnostné pásy, množstvo lakovaných dielov a sériové číslo modelu STI. Ak máte o túto špecialitu záujem, tak zbystrite pozornosť – vyrobených bude vraj iba 500 kusov a predobjednávky modelu S210 sa otvárajú už túto jar. Cena zatiaľ známa nie je, no zaručene to nebude nič lacné.
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: