Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V druhej polovici roka 2019 spustia spoločnosti Bosch a Daimler na vybraných trasách v kalifornskom meste Silicon Valley prvý pilotný projekt skúšky kyvadlovej dopravy pre zákazníkov s automatizovanými vozidlami bez vodičov (SAE-Level 4/5).

Bosch und Daimler beschleunigen die Entwicklung des vollautomatisierten und fahrerlosen Fahrens (SAE-Level 4/5) in der Stadt. Entscheidend für vollautomatisiertes und fahrerloses Fahren im urbanen Umfeld ist das zuverlässige Erkennen des Fahrzeugumfelds mithilfe unterschiedlicher Sensoren.
Bosch and Daimler are speeding up the development of fully-automated and driverless driving (SAE Level 4/5) in the city and are decisively setting the course. A decisive factor for fully-automated and driverless driving in an urban environment is the reliable recognition of the vehicle’s surroundings with the aid of various sensors.

Spoločný projekt plnoautomatizovaného jazdenia bez vodiča v mestskom prostredí, začatý v roku 2017, financujú obe spoločnosti rovnakým dielom. Daimler zároveň poskytne aj potrebné vývojové vozidlá, skúšobné zariadenia i vozidlá skúšobnej flotily vozidiel. Bosch zodpovedá za komponenty špecifikované počas vývoja ako snímače, aktuátory a riadiace jednotky. Platformu na algoritmy umelej inteligencie prepojenia riadiacich prístrojov pre vozidlá dodá americká technologická spoločnosť Nvidia.

„Rozhodujúce je zaviesť bezpečný a spoľahlivý systém pripravený na sériovú výrobu,“ uvádza Michael Hafner, vedúci oddelenia Automatizované jazdenie spoločnosti Daimler. Projekt má pre budúcnosť overiť možnosti inteligentného spojenia služieb mobility ako zdieľanie vozidiel (car2go), taxislužba na privolanie (mytaxi) a multimodálne platformy (moovel).

Pre plnoautomatizované jazdenie bez vodiča v meste je nevyhnutné spoľahlivo rozpoznať okolie vozidla rozličnými snímačmi (radarovej, kamerovej, lidarovej a ultrazvukovej techniky). Zároveň v čo najkratšom čase analyzovať množstvo takto získaných údajov, interpretovať ich a premeniť na jazdné príkazy. To si súčasne vyžaduje uskutočniť stovky biliónov výpočtových operácií za sekundu. Z plnoautomatizovaného vozidla bez vodiča sa tak stáva superpočítač na kolesách.

„Nestačí byť dobrým v jednej alebo dvoch oblastiach. Musíte rovnako ako my zvládnuť všetky disciplíny. Iba vtedy sa podarí bezpečne dostať automatizované jazdenie na cesty a do miest“, poukazuje na náročnosť zabezpečenia dopravy budúcnosti bez vodiča Stephan Hönle, vedúci úseku pre automatizované jazdenie spoločnosti Robert Bosch.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.