Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Je jednou z najinšpiratívnejších žien v automobilovom priemysle.  Na pozíciu šéfinžinierky sa Chika Kako dostala ako prvá žena nielen v Lexuse, ale aj v celom Japonsku. A celkom zmenila pravidlá hry vo svete automobilového dizajnu.

Patrí k najlepším dizajnérom automobilov na svete. Ako viceprezidentka spoločnosti Lexus International je vzorom pre mnohé japonské ženy, ktoré –  podobne ako ona – boli vychovávané nepracujúcimi matkami. Ako pripúšťa v rozhovore pre časopis ELLE, na začiatku nemala v úmysle urobiť kariéru,  ani celý život pracovať.  Ale štúdium technického smeru a práca v Lexuse prebudili jej apetít.

Spočiatku vzhľadom na rodinnú tradíciu uvažovala o štúdiu medicíny, otec bol lekár. Napokon sa však Kako-san rozhodla pre chemické inžinierstvo. „Počas štúdia som vášnivo rada experimentovala a preto som hľadala prácu, ktorá by mi vytvorila podmienky pre experimenty a vytváranie nových vecí,” vysvetľuje.

Nebála sa povedať svoj názor

V spoločnosti Lexus pracuje od roku  1989 – v tom istom roku firma umožnila ženám obsadzovať pozície, s ktorými boli spojené možnosti atraktívneho kariérneho rastu.  Hlavnou inžinierkou sa stala po stretnutí s vedením firmy, na ktorom odvážne vzdorovala svojim nadriadeným. Nebála sa povedať, čo podľa nej nie v poriadku s dizajnom značky a že je schopná to napraviť.  Odhodlané vystupovanie sa jej oplatilo –  prvú úlohu, s ktorou sa musela popasovať, bol facelift hybridného hatchbacku CT.

Úspech Kako-san mal ohlas v celom Japonsku, aj za hranicami. Jej povýšenie spôsobilo, že mnohí politici a manažéri v rodnej krajine si začali uvedomovať potrebu podporovať kariéru žien. Premiér Shinzo Abe sa zaviazal, že do roku 2020 obsadí 30%  najvyšších pozícií v japonských spoločnostiach ženami.

Lexus UX – najnovšie dielo Chiki Kako

Každodennou prácou dizajnérky je vyvíjať nové modely značky Lexus. Jej zatiaľ posledným je Lexus UX, prvý kompaktný crossover značky. Elegantný, efektný dizajn v sebe spája,  podľa jeho autorky, eleganciu a športového ducha.

„Mojím cieľom pri navrhovaní modelu UX nebolo prispôsobiť sa bežným zásadám v segmente crossoverov, ale vytvorenie kompaktného dizajnu, ktorý by bol výrazný  a štýlový. Chcela som prelomiť konvencie vládnuce tejto triede áut, a vytvoriť dynamické a výrazné auto,“ vysvetľuje.

UX umožňuje veľmi dobrú viditeľnosť na všetky strany. V prepracovanom interiéri bola použitá koža a iné kvalitné materiály. Nájdeme v ňom japonskú techniku vyšívania Sashiko, ktorá sa používa okrem iného na šitie oblečenia na bojové umenia tak, aby poskytovalo maximálne pohodlie.

Harmónia namiesto kompromisu

Nový crossover je implementáciou filozofie Lexusu YET – hľadania novej tvorivosti kombináciou zdanlivo nekompatibilných prvkov. V krátkosti to môžeme vyjadriť spojením „harmónia namiesto kompromisu“.

Chika Kako zdôrazňuje, že štýl práce v spoločnosti Lexus sa líši od štýlu fungujúceho u iných výrobcov automobilov. ,,Naša značka sa vyznačuje štyrmi hlavnými aspektmi, ktoré robia Lexus jedinečným: odvážny dizajn, impozantný výkon, remeselné umenie majstrov Takumi a technológie vytvárané s predstavivosťou.  Našim klientom chceme poskytnúť jedinečný zážitok inšpirovaný japonskou tradíciou pohostinnosti  Omotenashi.” Hlavnou myšlienkou  Omotenashi znamená slúžiť na najvyššej úrovni bez toho, že by sme za službu niečo očakávali na oplátku.

Začiatok predaja modelu Lexus UX na slovenskom trhu sa očakáva v marci budúceho roku, kedy prídu aj prvé vozidlá do predajní. V súčasnosti trvá predpredaj, ktorý sa začal  vystavovaním spomínaného modelu u nášho autorizovaného partnera v Bratislave, kde je možné vozidlo vidieť až do soboty 10.11.2018. Známe sú taktiež predpredajové ceny, vrátane výbav. Viac informácií získajú zákazníci priamo u autorizovaného partnera Lexus.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.