Ak nie je toto jasným dôkazom toho (so zdvihnutým ukazovákom v pozadí), že Číňania vedia vyrobiť kvalitné elektromobily a ešte aj za veľmi zaujímavé ceny, tak potom nevieme, čo iné by to malo byť.
Nedávno sme písali o pracovnej ceste generálneho riaditeľa Fordu, Jima Farleya, do Číny, ktorý sa po návrate vyjadril, že Číňania sú vo vývoji a výrobe elektrických áut úplne inde ako zvyšok sveta. Jedinou brzdou, ktorá aktuálne nedovolí prevalcovať svetový trh s elektromobilmi sú dovozné a iné clá, inak by mali tradičné európske a americké automobilky extrémny problém.
Jim Farley si nechal zo Šanghaja doviesť automobil Xiaomi SU7, ktorým v súkromí jazdí už takmer pól roka a neplánuje sa ho vzdať, nakoľko ho podľa jeho slov „miluje“. „Za posledné dva roky som mal dve cesty do Číny, ktoré boli doslova zjaveniami,“ povedal Farley pre Everything Electric Show.
Spoločnosť Xiaomi, jeden z najväčších čínskych výrobcov smartfónov a mnohých iných zariadení, predstavila svoje prvé osobné auto, SU7, koncom roka 2023. Stretlo sa s obrovským dopytom a celú svoju produkciu v roku 2024 vypredali za 24 hodín. V súčasnosti má auto šesťmesačnú čakaciu dobu.
„Xiaomi je priemyslový gigant a spotrebiteľská značka, ktorá je oveľa silnejšia ako väčšina automobilových spoločností, dodal Farley. O konkurencii nerád hovorím, ale v skutočnosti jazdím na Xiaomi. Mám ho už šesť mesiacov a nechcem sa ho vzdať.“
Avšak, Farley po týchto vyjadreniach, občas vytrhnutých z kontextu, na sociálnej sieti X dodal, že jazdil aj s mnohými inými konkurenčnými vozidlami aby ich pochopil a pomáhal tak „vlastnej“ značke napredovať s novými autami.
„Snažím sa odjazdiť všetko, s čím súťažíme. Robil som to celú moju kariéru. Špecifikácie auta môžu vyrozprávať časť príbehu, ale aby ste skutočne pochopili a porazili konkurenciu, musíte si sadnúť za volant.“
Západné automobilky aktuálne zaostávajú z pohľadu elektromobilov za Čínou, čo potvrdzujú mnohé fakty, ale aj samotné automobilky. Čínske značky sú roky pred výrobcami v USA a Európe, najmä pokiaľ ide o cenu, technológiu batérií, integráciu softvéru, nabíjanie a dojazd.
Farley v minulosti nazval čínskych výrobcov áut ako existenčnú hrozbu pre západné automobilky, ktoré ich potrebujú v čo najkratšom čase dobehnúť a dorovnať skóre.
Zdroj: motor1.com
Prečítajte si aj: