Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Čo musia operátori urobiť v súvislosti s prípravami na budúce spustenie 5G sietí, aby si získali dôveru spotrebiteľov?

Spoločnosť Ericsson (NASDAQ: ERIC) predstavila svoju správu Towards a 5G consumer future (Smerom k spotrebiteľovi v 5G budúcnosti) – pohľad spotrebiteľov a telekomunikačného priemyslu, ktorá pojednáva o šiestich výzvach spotrebiteľov, v súlade s ktorými operátori musia konať, aby vybudovali základ pre zavedenie technológie 5G.

Táto správa, ktorá je doteraz najväčšou štúdiou spotrebiteľských očakávaní od technológie 5G, predstavuje názory 800 miliónov používateľov smartfónov na celom svete.

Jasmeet Sethi, senior konzultant v spoločnosti Ericsson Consumer&Industry Lab, hovorí: „Naša najnovšia štúdia neskúma pohľad spotrebiteľa na 5G izolovane, ale skôr odhaľuje neuspokojené potreby spotrebiteľov, ktoré musia operátori na ceste k 5G naplniť. Spotrebitelia požadujú zmeny, ktoré by chceli vidieť už dnes, od jednoduchého nákupu po zameranie na skutočnú výkonnosť sietí.“

Tu je šesť výziev od spotrebiteľov:

Poskytnite nám jednoduchý nákup

Spotrebitelia vnímajú telekomunikačný trh ako príliš zložitý. Keďže šesť z desiatich používateľov smartfónov zápasí so zložitosťou mobilných dátových paušálov, existuje značný nesúlad medzi tým, čo používatelia kupujú a čo používajú. Keďže iba traja z desiatich používateľov smartfónov sú spokojní so spôsobom, akým ich operátor prezentuje paušály na internete, orientácia v digitálnej ponuke telekomunikácií nie je jednoduchá ani bez námahy.

Ponúknite nám pocit nekonečna

Spotrebitelia nepočítajú s neobmedzenými dátovými paušálmi, ale hľadajú pocit neobmedzenosti. Hlavným dôvodom nákupu neobmedzených dátových paušálov je dobrý pocit, a nie skutočné použitie, a spotrebitelia naliehavo vyzývajú operátorov, aby preskúmali alternatívne spôsoby, ako tento pocit slobody ponúknuť.

Pracujte s dátami ako s menou

Priemernému používateľovi smartfónu ročne zostáva 31 gigabajtov nevyužitých mobilných dátových služieb, čo by stačilo na 65 hodín videohovorov, 517 hodín streamovania hudby alebo sledovanie šiestich sérií televízneho programu ako je Hra o tróny. Za celý život spotrebiteľa tak počet nevyužitých mobilných dát dosiahne až 1,5 terabajtu. Dvaja z piatich spotrebiteľov by tento prebytok radi použili ako menu a očakávajú, že nevyužité gigabajty budú môcť ušetriť, predať alebo darovať.

Ponúknite nám viac ako len balíky dát

Spotrebitelia považujú rýchlejšie širokopásmové pripojenie a spravodlivé dátové paušály za dôležitejšie ako dátové balíky, ktoré v súčasnosti na trhu dominujú. Keďže balík videoobsahu  a inovatívne dátové paušály zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu pri výbere operátora a voľbe služieb, spotrebitelia od operátorov žiadajú, aby dátové paušály inovovali, rozvíjali a personalizovali.

Dajte nám viac s 5G

Na rozdiel od presvedčenia, že spotrebitelia sa o technológiu 5G nezaujímajú, celosvetovo sa myšlienka 5G služieb páči 76 percentám používateľov smartfónov; 44 percent je navyše ochotných za 5G zaplatiť. Spotrebitelia očakávajú, že väčšina služieb typu 5G sa v priebehu 3 až 4 rokov od spustenia stane masovými a viac ako 50% očakáva, že služby, obohatené o 5G, bude využívať najneskôr do dvoch rokov od ich spustenia do prevádzky.

Viac ako tretina spotrebiteľov očakáva, že technológia 5G ponúkne viac ako len rýchlosť, pokrytie siete a nižšie ceny: napríklad aj zlepšenia ako dlhšia životnosť batérie a možnosť pripojenia nielen zariadení, ale aj internetu vecí (IoT). Spotrebitelia tiež predpokladajú koniec platieb za spotrebované gigabajty a namiesto toho očakávajú, že zaplatia jeden poplatok za každú 5G službu alebo pripojené zariadenie.

Informujte nás čestne a pravdivo

V rámci príprav na budúcnosť 5G spotrebitelia vyzývajú operátorov, aby sa vyhli nepodloženým marketingovým sloganom a namiesto toho sa sústredili na skutočné skúsenosti so sieťami a prezentovali svoje služby čestnejšie. Zo správy vyplýva, že iba štyri percentá spotrebiteľov dôverujú reklamám operátorov a ich štatistickým údajom o výkonnosti sietí.

Poznatky v tejto správe sú založené na globálnych výskumných aktivitách Ericsson ConsumerLab z obdobia vyše 20 rokov a vychádzajú z údajov z prieskumu medzi 14 000 používateľmi smartfónov iPhone a Android vo veku od 15 do 65 rokov. Názory, vyjadrené v prieskume, reprezentujú 800 miliónov spotrebiteľov v Argentíne, Brazílii, Číne, Egypte, Fínsku, Francúzsku, Nemecku, Indonézii, Írsku, Japonsku, Mexiku, Južnej Kórei, Veľkej Británii a USA.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.