Čo robiť so zlomeným konektorom externého disku?
V prvom rade vás treba upozorniť na jednu dôležitú vec, ktorú si zrejme neuvedomujete. V prípade, že máte akúkoľvek fyzickú poruchu HDD, SSD či USB kľúča a odošlete ho na reklamáciu, tak pri uznaní reklamácie sa prakticky nikdy neopravuje. Dostane nový kus alebo sa vám vrátia peniaze. Vaše dáta sa vám nikdy nebudú posielať nazad, a to žiadnym spôsobom. Rovnako je nutné na to myslieť napríklad aj pri reklamovaní notebooku, kde nie je žiadna istota, že sa vám pôvodný produkt z reklamácie vráti a ani napr. pri výmene displeja. Na to zo zákona nemáte absolútne žiadne právo a nikto nemá povinnosť vracať vám vaše dáta. Ak o ne nechcete prísť, ste povinný si ich zálohovať. Ak už to z dôvodu nefunkčnosti produktu nie je možné, mali ste na to myslieť predtým, než sa nefunkčným stal.
Keďže dáta potrebujete, zaujíma vás už len oprava na vlastné náklady a nič viac. To našťastie nie je v tomto prípade absolútne žiadny problém. Ak aj by bola situácia iná, reklamovanie by bolo problematické. Záleží samozrejme od vôle predajcu a servisu, ale vo väčšine prípadov sa fyzické poškodenie elektroniky spôsobené používateľom z hľadiska reklamácie zamieta. Tieto reklamácie bývajú veľmi ošemetné, a to aj v prípade, že ste v tom nevinne a napríklad sa vám zlomí pánt na notebooku, alebo vo vašom prípade USB konektor disku pri klasickom používaní. Reklamovať produkt s výrobnou chybou v rámci nekvalitného materiálu je pre zákazníka často nočná mora.
Podobné články
Ambiciózny plán Nothing: Staňte sa súčasťou budúcnosti AI smartfónov
Decembrová aktualizácia pre Pixel 10 prináša nečakané problémy s displejom
OnePlus 15R má šancu prekonať vlajkový model OnePlus 15
Tip pre Android smartfóny: Ako vyvolať aktualizáciu systému
Google sprístupnil RECAP 2025 pre aplikáciu Fotky