Web bez kvalitného obsahu je ako predajňa bez personálu.

Nezáleží na tom, či na svojich stránkach predávate produkty, služby, prípadne máte internetový magazín. Texty sú to, čím sa prihovárate vašim potenciálnym zákazníkom.

A práve preto by ste im mali venovať náležitú pozornosť. Čo je dobré vedieť o copywritingu a na ktoré časté chyby si dávať pozor?

Texty na domovskej stránke

Domovská stránka vášho webu je ako výklad kamennej predajne. Na základe prvého dojmu sa návštevník rozhoduje, či vám dá šancu, alebo odíde inam. Svet je dnes rýchly, konkurencia vysoká a nikto nemá chuť tráviť svoj drahocenný čas na nekvalitných weboch.

Texty na domovskej stránke by preto mali byť trefné a motivujúce. Hneď v úvode jasne uveďte, čím sa zaoberáte. Vezmime si dva príklady. Prídete na web, ktorý predáva vŕtačky. Ktorý text by vám skôr objasnil, čím sa daný e-shop zaoberá?

  • To najlepšie pre domácich kutilov!
  • Kvalitné vŕtačky pre každého domáceho kutila

Kým prvý titulok nedáva jasný obraz o sortimente, z toho druhého je to ihneď jasné. Nesnažte sa kamuflovať a zbytočne špekulovať. Čím jasnejší text, tým lepšie. V ďalších odsekoch textu na domovskej stránke môžete spomenúť benefity vašich produktov. Nehovorte o sebe, hovorte o výhodách, ktoré prinesiete vašim zákazníkom. Realita je taká, že ľudia sú sebeckí. Nezaujíma ich váš príbeh. Chcú vedieť, čo získajú oni.

Blog

Každá webová stránka by mala mať vlastný blog. Dôvodov je hneď niekoľko. Tým hlavným je skutočnosť, že drvivá väčšina ľudí na internete pred kúpou produktu najprv hľadá informácie. Nechcú nakúpiť ihneď. Vráťme sa k našim vŕtačkám. Len málokto hneď vie, aká vŕtačka je najlepšia a čím sa riadiť pri výbere. Väčšina ľudí preto do vyhľadávania Google zadá výraz „ako si vybrať dobrú vŕtačku“.

Pokiaľ máte blog, môžete na ňom mať kvalitný návod, ako si vybrať vŕtačku. Potenciálni zákazníci si ho prečítajú, získajú potrebné informácie a následne začnú uvažovať o kúpe. A keď ste im už poskytli všetky tie cenné dáta a máte zaujímavú ponuku, prečo by nenakúpili rovno u vás? Vďaka blogu môžete získať viac zákazníkov, budovať si pozíciu lídra na trhu a šíriť povedomie o vašej značke.Naviac, propagácia blogových článkov obvykle prináša lepšie výsledky (viac klikov a nižšiu cenu za konverziu) ako klasická výkonnostná reklama.

Ako písať kvalitný blog?

Píšte o témach, ktoré ľudí zaujímajú. Spravte si analýzu, ktoré výrazy sú najhľadanejšie v Googli a prispôsobte im jednotlivé články. S tým súvisí aj SEO optimalizácia. Na to, aby sa vaše články zobrazovali čo najvyššie vo vyhľadávaní Google, musia byť optimalizované pre vyhľadávače. Dôležitú úlohu zohrávajú najmä kľúčové slová, ktoré by mali byť zahrnuté v titulku, podtitulkoch a v samotnom texte.

Vytvorte pútavý nadpis, do článkov vkladajte zaujímavé štatistiky a hodnotné dáta. Spravte si rešerš informácií z iných kvalitných zahraničných článkov a napíšte vysokokvalitný obsah, ktorým predbehnete konkurenciu.

Zápisník notebookZdroj: Shuttestock/Igisheva Maria

Popisy produktov a služieb

Kvalitný popis predáva. Avšak, v prvom rade sa uistite, že máte dobre optimalizovanú stránku. Môžete mať aj tie najlepšie popisy na svete, no pokiaľ sa váš web akosi zvláštne zobrazuje v mobilných zariadeniach, zákazníkov to rýchlo odradí. Uistite sa, že vaše stránky vyzerajú moderne a sú 100% optimalizované pre smartfóny. Pritom kvalitná webstránka vás nemusí stáť tisícky eur. Dokonca si ju môžete vytvoriť aj sami. Rýchlo a lacno, avšak výsledok bude vyzerať ako od profi programátora. Poslúži vám na to nástroj IONOS website builder.

Keď máte stránku pripravenú, pustite sa do textov. Tie by nemali byť príliš dlhé. Spravte ich vzdušnými – rozčleňte ich na viacero podnadpisov a odsekov.Využívajte číslovanie a odrážky. Pridať môžete aj pekné grafické ikonky, pod ktorými sa budú jednotlivé odseky zobrazovať.

Zamerajte sa na zákazníka

Opäť platí základné pravidlo – v textoch nehovorte o sebe, ale o zákazníkovi. Čo získa tým, že si kúpi vašu službu? Aké výhody mu prinesie váš produkt? Svoje tvrdenia podložte vhodnými štatistikami, prípadne recenziami od iných zákazníkov. Používajte jazyk, akým hovoria vaši zákazníci. Tým však nemyslíme národné jazyky. Pokiaľ cielite na mladších zákazníkov, nebojte sa slangových výrazov. Naopak, pri produktoch či službách určených profesionálom neváhajte komunikovať špecifickým žargónom.

Gramatika a štylistika

Aby sa text dal dobre čítať, musí byť správne štylizovaný. Základom je, samozrejme, bezchybná gramatika. Hoci niektorí zákazníci si možno nesprávne použitie ypsilonu nevšimnú, mnohým udrie do očí a pokazí celý dojem z vášho webu. Písanie kvalitných textov nie je zručnosť, ktorú sa viete naučiť za niekoľko dní či týždňov.

Pokiaľ chcete, aby vaše texty boli naozaj tip-top a s copywritingom nemáte veľké skúsenosti, nechajte to radšej na profesionálov. Môžete tak mať istotu, že sa vašim zákazníkom budete prihovárať tým správnym tónom, bez akýchkoľvek gramatických a štylistických prešľapov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.