Spoločnosť Daimler Truck dôsledne presadzuje svoju technologickú stratégiu pri elektrifikácii svojho autoparku nákladných motorových vozidiel a teraz pritom dosiahla ďalší míľnik: v októbri získal zdokonalený prototyp nákladného motorového vozidla s vodíkovými palivovými článkami Mercedes-Benz GenH2 Truck od príslušných nemeckých úradov schválenie na cestnú premávku.
Výrobca nákladných motorových vozidiel začal testovať zdokonalený prototyp vozidla Mercedes-Benz GenH2 Truck, ktorý bol predstavený v roku 2020, na uzatvorených testovacích trasách spoločnosti už v apríli. Na nich nákladné motorové vozidlo s vodíkovými palivovými článkami, ktorého sériový variant je koncipovaný na dojazd na úrovni 1 000 a viac kilometrov bez zastávok na tankovanie, úspešne prešlo niekoľko tisíc testovacích kilometrov. Teraz sa jeho testovanie rozširuje aj na verejné cestné komunikácie. Okrem iného aj na cestu B462 pri meste Rastatt, kde má byť v rámci projektu eWayBW skúšobne elektrifikovaná preprava tovaru spolu s prevádzkou trolejových nákladných motorových vozidiel. Zároveň by sa mali uskutočňovať aj porovnávacie testy akumulátorového elektrického modelu Mercedes-Benz eActros s trolejovým nákladným motorovým vozidlom, resp. nákladným motorovým vozidlom s palivovými článkami iných výrobcov vozidiel. Samotná spoločnosť Daimler Truck trolejové nákladné motorové vozidlo vyrábať neplánuje. Model eActros sa už od júla 2019 osvedčuje v rámci intenzívnych praktických testov v spoločnosti Logistik Schmitt v regióne okolo mesta Rastatt.
So schválením vozidla GenH2 Truck na cestnú premávku zaznamenal Daimler Truck dôležitý míľnik na ceste k sériovej výrobe – od roku 2027 chce výrobca nákladných motorových vozidiel odovzdať zákazníkom prvé sériové vozidlá a zároveň má ambíciu, aby do roku 2039 ponúkal na európskom, severoamerickom a japonskom trhu iba také nové vozidlá, ktoré budú počas jazdnej prevádzky (od nádrže po kolesá – tank-to-wheel) CO2 neutrálne. V tejto veci sa výrobca nákladných motorových vozidiel spolieha na elektrifikáciu svojich vozidiel a použitím elektrických pohonov s akumulátormi alebo elektrických pohonov na báze vodíka presadzuje dvojitú stratégiu (dual-track strategy). Kombináciou týchto technológií dokáže Daimler Truck ponúknuť svojim zákazníkom v závislosti od konkrétnych prípadov využitia tie najlepšie možnosti, čo sa týka vozidiel: čím je nabíjanie jednoduchšie a vzdialenosť kratšia, o to vhodnejší bude pohon s akumulátormi. Čím je nabíjanie zložitejšie a vzdialenosť dlhšia, o to skôr padne voľba na palivové články.