Dajte si pozor na podvodné e-shopy

4

30.november je zapísaný ako svetový deň počítačovej bezpečnosti.

Na ochranu pred kybernetickými útokmi sa oplatí myslieť aj počas nakupovania vianočných darčekov cez internet. Preto nenaleťte podvodníkom.

Nedôveryhodný e-shop viete spoznať

Falošný alebo nedôveryhodný e-shop sa niekedy dá spoznať už na prvý pohľad. Zlá gramatika (nepresný preklad do slovenčiny zahraničnými útočníkmi), neúplné alebo chýbajúce informácie o prevádzkovateľovi obchodu, nereálne nízke ceny… „Ďalším typickým výkričníkom býva chýbajúce šifrovanie komunikácie (httpS na začiatku www adresy), prípadne problémy s elektronickým certifikátom (na ktoré zvyčajne upozorní prehliadač). Žiadny seriózny obchod nebude od svojich zákazníkov požadovať zadanie citlivých údajov prostredníctvom nezabezpečeného kanála,“ upozorňuje Peter Stančík, špecialista na digitálnu bezpečnosť spoločnosti ESET.

Napriek takýmto varovaniam podvodov pri online nákupoch stále pribúda. „Až 62% prípadov spotrebiteľských sporov, ktoré riešia poisťovne, sa  týka nákupov cez internet a až 65% ľudí sa pri použití platobnej karty na internete obáva, že sa stane obeťou podvodu,“ hovorí Róbert Koch z oddelenia poistenia majetku UNIQA poisťovne.

Právna pomoc a náhrada škody 

V prípade, že sa stanete obeťou podvodu alebo ste v spore s e-shopom pre poškodený alebo nedodaný tovar, máte nárok na finančnú a právnu pomoc z poisťovne, pokiaľ máte poistené kybernetické riziká. V prípade, že sa spor nepodarí vyriešiť do troch mesiacov, poisťovňa vám vzniknutú škodu do limitu plnenia uhradí. To isté platí v prípade nedoručeného, poškodeného alebo nekompletne dodaného tovaru. Podmienkou je, že musí ísť o nový tovar.

Najväčším problémom pri spotrebiteľských sporoch ale bývajú zahraničné e-shopy, ktoré nepodliehajú kontrole Slovenskej obchodnej inšpekcie. Jej kontrolná činnosť sa totiž týka iba podnikateľských subjektov so sídlom na území SR. Poistený klient má však nárok na pomoc aj v prípade zahraničných e-shopov, pokiaľ bol tovar zaslaný z európskeho územia členského štátu EÚ, Švajčiarska a Nórska.

Značky:

O autorovi

Máme radi najnovšie technológie a žijeme s nimi. Prinášame informácie o najnovších produktoch a technológiách priamo k vám, objektívne a ľudsky, pretože robíme to, čo nás baví. Sme energický tím plný odhodlania a veríme, že je s nami aj sranda. :)

4 komentáre

  1. ibiska
    dnes 12:47
    0 0
    Reagovať
    Rada by som upozornila všetkych čo radi nakupuju cez internetove obchody,nenakupujte cez domdvor,nedostanete tovar ktory ste si objednali,a dovolat sa tam je nemozne…posielaju tovar ktory bol reklamovany a vrateny…..a s
    tou drzostou za vam poslu fakturu predosleho zakaznika ktory tovar reklamoval….a dovolat sa tam? po celom dni volania tam,vam napisu sms ze sa ozvu…ale neozvu…lebo vas natiahli….pozrite si v prvom rade reklamacny poriadok..nic moc…a telefonicky kontakt vobec nefunguje takze internetovy obchod za skvele ceny domdvor.sk..je proste len podvod…

  2. pozor na podvodnicku Janu Cifrakovu, ktora ma viac e- shopov! Vivi Fashion, Spolocenske-saty.eu, moletka atd.!!! Velka podvodnicka ! bohuzial recenzie som nasla az po tom, ako som si objednala u nej tovar…

  3. Pozor na eshop lauralondi.sk. Tovar aj prišiel, ale bunda bola otrasná. Vrátila som tovar do 7 dní. Po viac ako mesiaci mi nevrátili peniaze. Poslali mi email, že končia kôli platobnej neschopnosti a poslali mi zľavový kod, aby som si objednala z tovaru, ktorý ešte majú na sklade. Ale cena potenciálneho tovaru je nižšia ako suma „kuponu“ a teda objdenávku mi nejde uložiť… Takže nemám ani tovar, ani peniaze, len bezcenný kupon.
    Poslala som teda objednávku len ako email – neodpovedali.

    Ale – stránka stále funguje a chytajú ďalších zákazníkov. Píšem tu svoju skúsenosť, aby ste si z tejto stránky neobjednávali.

  4. Pozor na Modetalente. Namiesto vlneného pleteného pulovra šedej farby prišiel plastový modrobiely plášť (48,-€). Po reklamácii prestali komunikovať a hoci som tovar vrátil, peniaze a ani objednaný tovar neprišli. Po mesiaci som opäť Modetalente kontaktoval, avšak bezúspešne, neunúvali sa odpovedať.Je tomu už šesť mesiacov. Peter G.

Pridaj komentár