DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
Zdroj: TOUCHIT
4m čítanie

DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China

DR Automobiles je talianska spoločnosť, ktorá sa venuje predaju prebrandovaných čínskych vozidiel.

Robí to tak svojsky a jej koncept je pre väčšinu motoristickej verejnosti podivný, hlavne teda tej odbornej. Dováža a predáva len jednu verziu daného modelu a len v jednej výbave, väčšinou tej najvyššej možnej.

Je to koncept, ktorý dáva zmysel z hľadiska efektivity riadenia nákladov a tým umožňuje stláčať cenu. Čo sa týka servisu, tak počet všetkých možných servisných úkonov je viazaný len na túto jednu verziu, čiže len jeden rozsah. Rovnako tak počet a rozsah náhradných dielov je jednoduchší na manažovanie a na skladovacie kapacity.

Vozidlo DR PK8 si môžete pozrieť v našej videorecenzii:

Prebrandovaný JAC T8

V prípade modelu DR PK8 je základom vozidlo značky JAC (JAC Group) s modelovým označením Shuailing T8 Pro. Pri prvom pohľade na auto sa neubránite dojmu, že ten dizajn je vám povedomý a nebudete sa mýliť. Jedná sa totižto o kópiu Toyoty Hillux 8. generácie po facelifte okolo roku 2020.

JAC T8 sa vyrába s tromi verziami spaľovacích motorov a to 2.0 turbodiesel, 2.0 turbobenzín a 2.4 turbobenzín. Existuje dokonca plne elektrická verzia JAC T8 EV vybavená 67,2 kWh LFP batériou, elektrickým motorom s výkonom 110kW a dojazdom na úrovni 300 km. Z hľadiska zaradenia sa jedná o Mid-size Pickup Truck. Charakteristická pre túto kategóriu je plnohodnotná dvojradová kabína, čiže 4 dvere a 5 miest na sedenie.

DR PK8 na dĺžku meria 5315 mm, na šírku 1830 mm, na výšku 1815 mm a váži 2040 kg, takže je to poriadny mastodont. Napriek rázvoru 3090 mm je zrejmé, že auto bude mať pomerne veľké previsy, ktoré ovplyvňujú nájazdové uhly. Predný je ešte pomerne solídnych 31 stupňov, ale zadný je len 24 stupňov. Na zadnom sa prejavilo okrem dlhého previsu aj mohutné ťažné zariadenie, ktoré umožňuje ťahať 3500 kg brzdený príves.

DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
Zdroj: TOUCHIT

Vlastný motor od JAC

Pred konštrukciou ťažného zariadenia medzi listovým pružením zadnej nápravy sa nachádza rezervné koleso. Palivová nádrž s objemom 76 litrov pri udávanej spotrebe 11 l/100 km umožní dojazd okolo 700 km. My sme v teste pri minimálnom nájazde po diaľnici (do 10 %), ale s jazdami v náročnejšom teréne v režimoch 4H a 4L, namerali spotrebu zaujímavých 8,4 l/100 km.

Pohonnou jednotkou je 2.0 l turbodiesel JAC s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Primárne je poháňaná zadná náprava, ale v prípade potreby si viete zapojiť aj prednú nápravu a to v dvoch režimoch 4H (pre vyššie rýchlosti) a 4L (pre nízke rýchlosti).

Maximálna rýchlosť je 150 km/h a zrýchlenie je primerané zaradeniu a účelu použitia 11,5 s z 0 na 100 km/h. Motor je spriahnutý s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Z hľadiska komfortu v kabíne máme jedinú výčitku, prílišná hlučnosť a prenos vibrácii z motoru pri akcelerácii.

DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
Zdroj: TOUCHIT

Kus auta za málo peňazí

Jazdné vlastnosti sú veľkým prekvapením, nakoľko auto na vozovke neuveriteľne drží stopu, čo sme kvôli obutiu absolútne nepredpokladali. Značka Chao yang nie je v našich končinách známa. Rovnako musíme auto pochváliť aj za jazdu v náročnejšom teréne, kde nemalo problém s jazdou pri krížení náprav v kombinácií s prudkým stúpaním a koľajami.

Zaujímavosťou je sklápanie zadnej lavice dvomi spôsobmi. Buď sklopením operadla na sedáky alebo vyklopením sedákov smerom hore k operadlám. Vznikne tak priestor na uloženie nejakej batožiny. Auto má manuálnu jednozónovú klimatizáciu, kde si treba zvyknúť na to, že si nevolíte teplotu v stupňoch Celzia, ale prostredníctvom nejakých úrovní.

Výduchy pre pasažierov vzadu sú v stredovej konzole. Na stredovej konzole vpredu nájdete 10,4 palcový displej jednoduchého infotainmentu s podporou Android auto a Apple CarPlay. Na auto je poskytovaná záruka 5 rokov alebo 100.000 km.

Cenovka tohto modelu je 36 190 eur s DPH.

DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
DR PK8: Hilluxka s talianskym pasom a made in China
Zdroj: TOUCHIT

Prečítajte si aj: