Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Rastú tržby, pribúdajú aj nové e-shopy.

Aj napriek stagnácii je možné povedať, že e-commerce má za sebou relatívne úspešný rok 2023. Dáta spoločností Comgate aj Upgates, ktoré poskytujú riešenia pre e-shopy ukazujú pozitívny trend, ktorý by mal priniesť opätovné oživenie odvetia.

„Prieskum odvetiva e-commerce, ktorý sme uskutočnili na Slovensku aj v Českej republike v januári 2034 ukazuje, že trh sa stabilizuje. Vo štvrtom kvartáli roku 2023 zaznamenalo až 72 % e-shopov stagnáciu alebo medziročný rast tržieb, čo predstavuje lepší výsledok ako v predchádzajúcej vianočnej sezóne. Maloobchodníci prekonali slabšie mesiace, podarilo sa im optimalizovať svoju činnosť a už z odpovedí v prieskume je zrejmé, že plánujú opäť pracovať na rozvoji,“ približuje stav českého a slovenského e-commerce Jakub Ouhrabka, riaditeľ spoločnosti Comgate.   

Darilo sa aj poskytovateľom platforiem pre e-shopy, ktorí pocítili pribúdajúci počet nových elektronických obchodov. V priebehu roka 2023 sme vyrástli o 33%. Na vysokom prírastku sa však nepodieľali len nové e-shopy, ale približne 25% predstavovali migrujúce obchody z iných platforiem, ktorým pôvodné riešenie už nevyhovovalo. V budúcom roku sa plánujeme zamerať aj na väčšie e-shopy, ktorým budeme vedieť ponúknuť individuálnejší prístup,“ hodnotí Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates.

Najčastejším dôvodom migrácie je podľa Benatzkeho expanzia, či už na domácom, alebo na zahraničné trhy. Obchodníci v takom prípade uprednostňujú riešenia s lepšími možnosťami pripojenia na nástroje tretích strán.

E-shopy si zakladajú sami

Mnohí podnikatelia, ktorí sa rozhodnú pre založenie elektronického obchodu si dnes e-shopy zakladajú sami, bez využitia služieb agentúr. Dôvodom sú, samozrejme, obmedzené zdroje, no do veľkej miery prispieva aj skutočnosť, že e-shopové platformy dnes ponúkajú riešenie, ktoré sú intuitívne, jednoduché a zvládnuteľné prakticky pre každého. Dobrou správou pre trh je, že podľa dát spoločnosti Upgates prežilo až 92% nových e-shopov prvý rok svojej existencie.

Očakávané oživenie trhu

Rok 2024 by sa mal opäť niesť v znamení rastu. „Evidujeme silnejúci rast záujmu majiteľov kamenných obchodov o e-shopové riešenia. Prepojenie týchto dvoch predajných kanálov je pre nich zaujímavá príležitosť a dokonca by som povedal, že čoskoro aj nevyhnutnosť,“ dodáva Michal Benatzky.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.