Pandémia koronavírusu postihla celý svet a takmer všetky odvetvia, vrátane rôznych televízií, ktoré sa museli na túto situáciu adaptovať, inak by upadli do zabudnutia  

Najťažšie to mali a stále majú televízie, ktoré „žijú“ zo živých prenosov, rozhovorov a pod., kde sú väčšinou viacerí účastníci a pod., čo je teraz veľmi ťažko realizovateľné. Veľmi promptne na toto zareagovala známa televízia Eurosport, ktorá na tohtoročný US Open dorazila s nadčasovým štúdiom – Eurosport Cube, ktoré využíva prvky rozšírenej reality. Táto kapsula umožňuje, aby boli v rámci jedného vysielania prítomní viacerí hostia v jednom štúdiu, no v reálnom čase sú tisíce kilometrov od seba.

Komentátori Barbara Schettová a Mats Wilander nemohli kvôli korona-opatreniam doraziť do New Yorku na US Open, no „virtuálna kocka“ im pomohla a vďaka tomu môžu robiť rozhovory so športovcami tak, ako by boli priamo mieste, pričom divák vo výsledku len ťažko rozpozná, že nejde o skutočnú realitu. Prvou hráčkou US Open, ktorá sa do tohoto štúdia dostala je špičková česká tenistka, Karolína Plíšková.

Ako to funguje?

Eurosport Cube je kombináciou špičkového hardvéru a softvéru: integrované kamery zaznamenávajú obraz, ktorý je v reálnom čase graficky upravovaný + dopĺňaný o rôzne interaktívne prvky a okamžite prenášaný do hlavného (vzdialeného) vysielacieho štúdia. Na diaľku prenášaný obraz do hlavného štúdia v reálnom čase je tak realistický, že sme boli aj my chvíľku prekvapení, ako krásne to funguje (až na tú latenciu zvukového prenosu). Z jednej strany je to v podstate iba „greenscreen“, no ako celok je to veľmi pôsobivo zladené.

Výhodou tohto špeciálneho štúdia je okrem špičkovej technológie aj jeho prenosnosť, teda logistika v rámci celej zemegule. Možno sa to na obraze nezdá, no celá „kapsula“ má veľkosť iba 16 m2. Celý efekt veľkosti štúdia majú na starosti flexibilné LED panely, ktorými sú účastníci vysielania obklopení – vďaku tomu je vytvorený 360° interaktívny priestor, čo vyzerá veľmi dobre. Vývoj tohto špeciálneho štúdia s prvkami rozšírenej reality trval približne tri roky. Celé to vzniklo za pomoci technologických spoločností White Light a Disguise

Dodajme, že táto technológia bola vyvinutá pre zimné olympijské hry 2018 v Pchjongčchangu. Na slávnom americkom grandslame je použitá iba druhýkrát. Podľa Eurosportu ide o riešenie, ktoré sa v čase pandémie ukazuje ako najlepšie v rámci najrealistickejšieho sprostredkovania rozhovorov fanúšikom (nie len tohoto športu).

Zdroj: www.czechcrunch.cz

Prečítajte si aj:

Tím z Košíc sa podieľal na nemeckej aplikácii pre boj s koronavírusom

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE