Platforma rozšírenej reality sa zároveň otvára aj vývojárom.

Facebook predstavil nový balík nástrojov rozšírenej reality pre svoj Messenger. Balík nazýva aj ako „world effect“.  V praxi tak aplikácia bude môcť do fotografie či videa preniesť v reálnom čase najrôznejšie 3D objekty. Funkcionalita vychádza čiastočne zo súčasných filtrov na tvár, ktoré tiež využívajú rozšírenú realitu pre svoje fungovanie. V prvotnej fáze prichádza pár objektov ako je srdce, jednorožec, bublina s textom a pár ďalších.

Messenger si od tejto novinky sľubuje najmä lepšiu konkurencieschopnosť napríklad voči Snapchatu, ktorý je veľmi populárny medzi tínedžermi.

V súčasnej dobe zároveň rozšírenú realitu využíva množstvo spoločnosti ako je Snapchat, Google, Apple atď. Facebook tak spúšťa dizajnovanie rozšírenej reality pre vývojárov za pomoci nástroja AR Studio, ktorý pre tento účel vytvoril, aby sa stal konkurencieschopnejším v tejto oblasti.

Zdroj: The Verge