Facebook končí so špeciálnymi dohodami pre vydavateľov.
Ide o sekciu Facebook News na sociálnej sieti, ktorá bola aktívna najmä v USA. Končí aj austrálska časť obsahu pre vydavateľov správ. Ide o kooperáciu medzi médiami ako Wall Street Journal, CNN a New York Times. Samostatná karta na zobrazovanie článkov priamo na Facebooku bola spustená v roku 2019. Podľa The Verge išlo o miliónové dohody medzi vydavateľskými domami.
Hovorí sa o 10 mil. USD pre WSJ alebo napríklad 20 mil. NYT. V apríli táto služba skončí a Meta hovorí, že „v budúcnosti nebude ponúkať nové produkty Facebooku špeciálne pre vydavateľov spravodajstva“. Karta nebude dostupná pre používateľov v krajinách Európy, ale ani Veľkej Británie. Podľa prieskumu spoločnosti, témy, ktoré týmto spôsobom poskytovali, neboli dostatočné na vyhovenie záujmu používateľov. Išlo o kategórie ako zdravie, šport alebo napríklad zábava.
Facebook hľadá správny biznis model a ako sa ukázalo, toto nebola najlepšia cesta. Po iný príklad podobný situácii s Facebookom, nemusíme chodiť ďaleko. Google čelí obvineniam vydavateľských domov kvôli uberaniu zisku. Ten sa teda s vydavateľmi o zisky nedelil vôbec, na rozdiel od Mety.
Servery vyhľadávača indexujú stránky spravodajských serverov a preberajú ich obsah pod svoje stránky. To má za následok pokles návštevnosti denníkov a spravodajských médií celkovo. Je to jasné, pretože dostanete informáciu už vo výsledkoch hľadania a na stránku zdroja nemusíte kliknúť.
Meta hovorí, že správy tvoria na jej sociálnej sieti menej ako 3 % z toho, čo ľudia na svojom kanáli vidia. Namiesto platenia vydavateľom chce preferovať to, čo ľudia naozaj chcú. A týmto formátom sú najmä krátke videá. Vydavatelia môžu využívať Reels a reklamy, ktoré používateľov privedú na ich stránky.
Zdroj: The Verge
Prečítajte si aj: