“Áno”. Odpovedal CEO Facebooku, Mark Zuckerberg na otázku, či jeho firma intenzívne pracuje na rozšírenej realite. „Ale ešte si na to počkáme„, doplnil hneď svoju odpoveď. Smerovanie Facebooku do virtuálnej reality potvrdil už nákup spoločnosti Oculus Rift, ktorá už produkty pre virtuálnu realitu predáva v spolupráci s firmou Samsung. Pripravuje sa aj uvedenie vlajkovej lode z oblasti headsetu.
Rozšírená realita (AR) však reprezentuje viac ako je virtuálna realita (VR). Rozšírená realita poskytuje viac informácií o scéne, ktorú napr. cez okuliare vidíte a môžete sa tak lepšie zorientovať v reálnom svete. O takúto realitu sa podľa Zuckenberga budú ľudia viac zaujímať a bude ich to baviť. „Pri pohľade starých rodičov na fotku detí si budú môcť pozrieť aj ich prvé kroky vo videu. Ktorý z rodičov by to nechcel?“. Uviedol Zuckenberg na konferencii v San Franciscu. Facebook im takúto možnosť poskytne.
Zdroj: TechCrunch