Používatelia dostanú na výber, jedna z možností je, že Facebook budú môcť stále používať bezplatne.

Aktualizácia – 8. 11. 2023

Pôvodný článok z 31. októbra dopĺňame o nové informácie. Pre tých z vás, ktorí používate Facebook na webe, zatiaľ nie je pripravená možnosť zakúpenia plateného členstva. Informácia o možnosti využiť platenú verziu sa zobrazuje v mobilnej aplikácii tak, ako je vidno na obrázkoch nižšie. Informácia o možnosti použiť predplatné sa teraz zobrazuje na webe aj v mobilnej aplikácii.

Hlavné zmeny

V nadväznosti na zmenu predpisov, ktoré sú platné v Európskej únii, Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarsku, zavádza firma Meta možnosť používať ich sociálnu sieť a aplikáciu Instagram bez reklám. Firma chce aj naďalej ponúkať personalizované služby bezplatne, no s reklamami. Verí totiž v bezplatný internet, to je ale podmienené zobrazovaním reklám. Bezplatné to síce môže byť, ale nie je to úplne zadarmo. Platíte totiž svojím súkromím.

Cena bude závisieť od spôsobu zakúpenia. Zohľadňujú sa najmä poplatky, ktoré si žiadajú firmy stojace za systémom Android a iOS. Ak si človek kúpi túto službu prostredníctvom webu, bude stáť 9,99 eura mesačne. V prípade, že využije kúpu prostredníctvom mobilnej aplikácie, cena bude 12,99 eura za mesiac. Toto je jediný rozdiel, ktorý služba ponúka a bez ohľadu na to, akým spôsobom si predplatné kúpite, nové pravidlá nepoužívania vašich dát na reklamné účely sa budú týkať webového rozhrania aj aplikácií.

Do 1. marca 2024 budú zahrnuté aj pridružené účty. Každý ďalší účet vedený v Centre účtov bude po tomto termíne vyžadovať dodatočný poplatok vo výške 6 eur mesačne. V prípade webovej kúpy 8 eur mesačne pri zaplatení cez Android alebo iOS. Používatelia, ktorí nechcú využívať predplatné, majú možnosť používať Facebook a Instagram tak ako doteraz.

Na to, aby firma vyhovela autoritám a zároveň používateľom, vytvorila tento systém predplatného. Je to kompromis, ktorý musí firma urobiť, ak chce vyhovieť novým pravidlám EÚ v oblasti súkromia a spracovávania osobných dát. Zároveň je zrejmé, že musí dbať aj na svoje príjmy z reklamy. V podobe reklám ide totiž o personalizované nástroje, ktoré sú závislé od dát od používateľa. Platením poplatku sa ich zber vypne a tak inzerenti budú môcť cieliť svoje reklamy len na používateľov, ktorí sa rozhodli využívať bezplatné služby.

Novinka bude dostupná pre používateľov od veku 18 rokov. Meta sa podľa svojho vyhlásenia venuje ďalším možnostiam, ako priniesť túto novú formu používania ich služieb aj pre mladších používateľov.

Zdroj: Meta

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.