Nový Ford Focus je hotové auto, ktorému v rámci svojej triedy takmer nič nechýba. V redakcii máme tento model veľmi radi, a preto sme chceli vyskúšať viaceré konfigurácie, aby sme vám vedeli poskytnúť relevantný pohľad na tento model a odporučiť tú konfiguráciu, ktorá nám dávala najväčší zmysel. 

Hovorí sa, že do tretice všetko dobré a v tomto prípade to platí na 100%. Na test sme dostali hatchback v prevední ST-Line s 1.5 litrovým benzínovým motorom, ktorý nesie označenie EcoBoost. Je to 3-valec, ktorý má prejav veľmi podobný 4-valcu a nemáme s ním najmenší problém.

Tento motor sme mali v každom testovanom modely a nad naftovým agregátom by sme vôbec nerozmýšľali. Samozrejme, aj nafta nám dáva zmysel, ale v tomto prípade ju nepovažujeme za potrebnú. Focus má s “3-hrnčekovým” motorom dostatok výkonu (150 ps /240 Nn), pružnosti a zároveň aj skvelú spotrebu. Počas tohto testu sme postáli na úrovni 6,2 l/100km. Tento agregát je výborný do mesta, ale aj na dlhé trasy – považujeme ho za multifukčný. A to sa musím sám za seba priznať, že 3-valce mi nikdy nevoňali, ale táto 1.5 poskytuje úplne iný “feel” ako bežné “litre”. Ford potvrdil, že 3-valcom rozumie.

Doposiaľ sme mali na test dve verzie s 8-stupňovým automatom, ktorý je síce fajn, ale nie výborný. Výhrady máme hlavne k jeho podstatne oneskoreným reakciám, čo nám často prekážalo – najmä pri rýchlej manipulácii (prechod z “D” do “R”) počas parkovania v meste a pod. Z tohoto dôvodu sme chceli vyskúšať totožnú pohonnú jednotku, ktorá bude kombinovaná so 6-stupňovým manuálom.

Podarilo sa! Aktuálne testovaný model má pod kapotou benzínovú “jedna-päťku” kombinovanú s manuálnou prevodovkou, s ktorou sa perfektne pracuje a má optimálne nastavené dĺžky jednotlivých rýchlostných stúpňov. Radenie je presné, kulisa tuhá a my môžeme povedať iba jedno – našli sme ideálnu kombináciu. Rýchla je ako šofér, ktorý s ňou pracuje, takže tu žiadne výhovorky neplatia. Z dlhodobého hľadiska sa vám môže odvďačiť aj životnosťou, resp. nižšími servisnými nákladmi.

Motor ale nie je všetko, dôležitý je aj podvozok, ktorý má nový Focus excelentný – bez preháňania. S každým testovacím Focusom sme najazdili dostatok kilometrov po rôznych cestách, aby sme to vedeli reálne zhodnotiť. Viacprvková zadná náprava Focusu veľmi pomohla. Nerovnosti hltá v rámci svojej kategórie napriemerne, ponúka výborný komfort a keď sa chcete trošku (aj trošku viac) jašiť, tak tento podvozok vás presvedčí o tom, že inžinieri si dali na jeho vývoji záležať. V zákrutách sa občas správa až pretáčavo, nedotáčavosť je takmer eliminovaná a keď sa ho naučíte ovládať, tak s ním zažijete kopec srandy. Skvelá práca! To, že je tento model ako celok veľmi podarený (aj keď má svoje muchy) vám aj vo sne dosvedčí moja žena, ktorá už nechce počúvať reči o tom, že ho chcem pod stromček :).

Ideálnu kombináciu si predstavujeme takto – určite by to mala byť verzia kombi, ktorá ponúka extrémne veľký batožinový priestor (608 litrov) a dostatočný komfort pre všetkých cestujúcich. Okrem toho sa nám subjektívne páči viac ako hatchback. Základná verzia veľmi pôvabná nie je, klamať si nebudeme, je to jednoducho tak. V našom prípade vyhráva verzia Focus Active kombi a hneď za ňou nasleduje verzia ST-Line. Active nám viac vyhovuje z pohľadu vyššej svetlej výšky, ale nie každý ju potrebuje/využije. Taktiež verzia kombi nebude každému sedieť. Ak nemáte početnú rodinu alebo neprenášate objemné predmety, tak hatchback bude dobrou voľbou.

“Ak máte pochybnosti o kvalitách nového Fordu Focus, tak treba zájsť za autorizovaným predajcom a vyskúšať si ho na vlastnej koži. Odporúčame vám to, budete prekvapení, ako sa tento model posunul vpred.”

Čo sa týka exteriéru a interiéru, tak ten vám znovu opisovať nebudeme. Je rovnaký ako v prípade modelu ST-Line kombi. Recenziu nájdete – TU. Ak vás zaujíma verzia Focus Active, ktorá má vyššiu svetlú výšku a ochrané prvky karosérie, tak jej recenziu nájdete – TU. Tá istá definícia platí aj o technológiách a komfortnej výbave. Aktuálne testovaný model mal na 89% zhodnú výbavu s modelom ST-Line kombi. Podstatný rozdiel je iba v prevodovke a v asistenčom systéme – vedenie vozidla v jazdnom pruhu.

Ten je v tomto prípade základný, bez funkcie centrovania vozidla na stred. Auto trošku behá od čiary ku čiare, ale použiť sa to dá. Ak by sme si mali vybrať, tak určite verziu s funkciou centrovania, ktorá je v kombinácii s adaptívnym tempomatom veľmi dobre použiteľná (aj v prípade manuálnej prevodovky). Počas prvého testu sme boli veľmi prekvapení, ako tento asistent funguje – prekonáva aj drahšie konkurenčné modely.

Základná technická špecifikácia: Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost / 6MT / Hatchback

  • Motor: 1497 cm3 / Radový 3-valec / Turbo
  • Prevodovka: 6-stupňová manuálna
  • Výkon: 110 kW (150 ps) – 6000 rpm / 240 Nm – 1600 rpm
  • Poháňaná náprava: Predná
  • Rozmery: dĺžka – 4378 mm / šírka – 1979 mm / výška – 1452 mm / rázvor – 2700 mm / svetlá výška: 135 mm / polomer otáčania: 10,7 m
  • Pohotovostná hmotnosť: 1404kg
  • Objem batožinového priestoru: 357 l / 1354 l
  • Objem palivovej nádrže: 52 Litrov
  • Maximálna rýchlosť: 208 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h: 8,9 sekundy

Čo sa nám na Forde Focus páči:

  • Výborný motor a jazdné vlastnosti
  • Ekonomika prevádzky
  • Komfort / priestrannosť
  • Dizajn verzie ST-Line a Active
  • Výborné LED svetlomety
  • Multimediálna výbava / konektivita
  • Podpora Apple CarPlay a Android Auto

Čo sa nám na Forde Focus nepáči:

  • Automatická prevodovka s dlhou odozvou
  • V niektorých častiach interiéru mohli byť použité kvalitnejšie materiály
  • Absencia centrálneho výduchu ventilácie v druhom rade
  • Absencia mobilnej aplikácie

Prečítajte si aj:

Ford Mondeo ST-Line AWD liftback diesel vs. Ford Mondeo Titanium Hybrid kombi – Čo dáva väčší zmysel?

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Nechajte nám správu