Aktualizácia sa začína postupne rozširovať.

Spoločnosť Google nedávno vyšla používateľom aplikácie Gmail v ústrety, keď zaviedla možnosť jednoduchého zrušenia odberu marketingových mailov. Pokým v minulosti bolo tlačidlo na zrušenie odberu veľmi ťažké nájsť, niekedy až nemožné, tak Google ho zaradil priamo do ponuky aplikácie, aby bol k nemu čo najjednoduchší prístup. Dôležité pritom je, že toto tlačidlo na zrušenie odberov je teraz oveľa dostupnejšie.

Tlačidlo na zrušenie odberov v Gmaili sa dokonca iba nedávno dostalo z webovej verzie do iOS, avšak teraz sa konečne dostáva aj do aplikácie pre Android. Portál AndroidAuthority informuje, že nové tlačidlo zrušenia odberu v Gmaile pre Android je umiestnené priamo v hornej časti e-mailov. Po klepnutí na tlačidlo budete požiadaní o potvrdenie vo vyskakovacom dialógovom okne, alebo budete presmerovaní na webovú stránku na zrušenie odberu. 

Zdroj dodáva, že forma odhlásenia závisí od toho, ako vydavateľ implementoval možnosť zrušenia odberu. V ponuke sa však aj naďalej nachádza možnosť označiť e-mail ako spam alebo phishing. Dôležitejšie pritom je, že toto zrušenie odberu nie je zatiaľ dostupné pre všetkých, čo znamená, že Google túto funkciu zavádza postupne. Predpokladáme, že funkcia sa začína rozširovať najskôr na zariadeniach Google Pixel, a až neskôr sa dostane na ďalšie Android zariadenia.

Ak teda tlačidlo na zrušenie odberu nemáte k dispozícii, tak je potrebné počkať niekoľko dní, pokým sa neobjaví aj vo vašom smartfóne. Koncom minulého roka sa v aplikácii Gmail dokonca objavili stopy, ktoré naznačujú ďalšie potenciálne vylepšenie, ktoré čoskoro príde do Gmailu pre Android.

Podarili sa aktivovať aj skryté príznaky pre povolenie Spravovať odbery priamo v ponuke aplikácie. Je tak možné, že táto sekcia má obsahovať zoznam všetkých aktívnych odberov e-mailov, čo v budúcnosti umožní ich rýchle spravovanie.

Zdroj: AndroidAuthority

Prečítajte si aj:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.