Priveľmi podvodov a neistých investícií sa šíri reklamným systémom Googlu.
Aj to je dôvod prečo chce firma blokovať reklamy na kryptomeny a produkty s tým súvisiace. Ide napríklad o reklamy na peňaženky pre kryptomeny, tzv. ICO (ponúkanie lacnej kúpy token pred uvidením kryptomeny na trh) a ďalšie spôsoby propagujúce kryptomeny. Pre server CNBC sa vyjadril riaditeľ pre udržateľné reklamy, Scott Spencer.
Po novom to znamená problém aj pre firmy legitímne podnikajúce v oblasti kryptomien. Ani tie totiž nebudú môcť využiť reklamné nástroje Googlu.
Podľa oznámenia Googlu príde táto zmena do platnosti v júni 2018. Scott sa ďalej vyjadril, že nemajú kryštálovú guľu na predpovedanie budúcnosti. V každom prípade inzercia na tento spôsob obchodovania a špekulovania môže poškodiť potenciálnych zákazníkov.
K podobnému kroku sa podujal aj Facebook. Tiež bude blokovať podobné reklamy, najmä tak, ktoré ohlasujú nové ICO – Initial Coin Offering. Napríklad aj s 15 % zľavou. Podľa toho, čo vidíme na Facebooku, zatiaľ nie je príliš reštriktívny. Reklamy sa na tento typ obsahu zobrazujú. Pravdepodobne ide o šikovnosť inzerentov, ktorí dokážu obsahom a spôsobom propagácie svoj produkt primárne ukryť. A je prirodzené, že nie je možné blokovať všetky takto navrhované reklamy.
Google novou politikou pre reklamu takto odstránil 3,2 miliardy reklamy minulý rok. To je takmer dvojnásobok oproti reklamnému obsahu z roku 2016, kedy odstránil 1,7 miliardy reklamných príspevkov.
Zdroj: CNBC
Prečítajte si aj:
Bill Gates zmenil názor na kryptomeny. Tvrdí, že spôsobujú úmrtia