Modrá značka vás informuje o tom, že odosielateľ je skutočne ten, za ktorého sa vydáva.

To by samozrejme mohlo platiť aj pre falošné firmy, no narazili by na proces legitímneho overovania. Museli by totiž získať certifikát na to a tým pádom by o sebe prezradili viac, než by chceli. Ukazovanie pravosti logom firmy zaviedol Gmail už v roku 2021. Jej názov je BIMI a znamená to Brand Indicators for Message Identification. Ide o otvorený štandard, ktorý pomáha nielen samotnému poskytovateľovi emailovej služby, ale najmä používateľom ľahšie identifikovať pôvodného odosielateľa správy.

Modrá značka, ktorú používajú aj sociálne siete, je praktickým vyústením používania tohto štandardu a sprehľadnenia identifikácie správ. Doteraz sa dala platnosť certifikátu a legitímnosť odosielateľa overiť tým, že správy obsahovali namiesto jednoduchého krúžku s písmenami, ktoré používal Google na označovanie správ, aj firemné logo alebo profilový obrázok používateľa. Podobným spôsobom označuje správy aj služba ProtonMail.

gmail-modra-znackaZdroj: TOUCHIT

Modrá značka by mala byť pri každom odosielateľovi viditeľná už teraz. Funkcia nie je limitovaná na špeciálne typy účtov a je dostupná pre všetkých používateľov služby Gmail. Je to charakteristika toho, že Gmail za vás zistil, či sú splnené viaceré štandardy a platné digitálne certifikáty vydané certifikačnou autoritou, ktorá napríklad overuje vlastníctvo loga. Nie je teda možné podvrhnúť logo a používať inú emailovú adresu, respektíve iné doménové meno, pretože tu funguje aj doménové overovanie a kontroluje sa zhoda.

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.