Novinka poteší tých, čo pracujú s dokumentmi Google.

Tabuľky má aj Google, podobne ako má Microsoft Excel. Avšak všetci to poznáme, nebudeme robiť každú tabuľku v Exceli a potom ju importovať do Wordu. Podobná situácia je aj tu a Google na svojom blogu ukázal nové funkcie pre dokumenty a jednou z hlavných je práve lepšia práca s tabuľkami.

Pri podrobnejšom pohľade ide v skutočnosti o viac funkcií. Dostupné sú pre všetkých používateľov, teda žiadni Insideri ani vymedzenie len pre firemných Workspace zákazníkov. Prvom je možnosť pripnúť navrch jeden alebo viac riadkov tabuľky. Takto definované „záhlavie“ sa bude zobrazovať na každej ďalšej strane, ak cez ňu tabuľka preteká. Užitočná funkcia najmä pri mnohoriadkových tabuľkách.

Zdroj: Google

V tejto súvislosti je tu ďalšia záležitosť a to definovanie bunky, ktorej obsah nesmie pretekať cez stranu. Je to viac kvôli prehľadnosti a tak bunka s obsahom viacerých riadkov bude vždy celá. Ak sa nezmestí na konci strany zobrazí sa táto viacriadková bunka až na ďalšej.

Zdroj: Google

Výrobca tiež pridal Drag&Drop metódu na presúvanie riadkov alebo stĺpcov a tiež nové plávajúce tlačidlo na pridávanie riadkov a stĺpcov.

Zdroj: Google

Tiež je tu lepšie organizovanie dát v tabuľke a po novom sa vlastnosti tabuľky zobrazujú v bočnom paneli, takže vždy odrážajú hodnoty a vlastnosti v mieste kurzora alebo označenia.

Zdroj: Google

Zdroj: Blog Google

Prečítajte si aj:

Značky: