Pravidlá pri ochrane osobných údajov sa začali výrazne meniť.

Od momentu, kedy sa naplno prevalil škandál spoločnosti Cambridge Analytica, vznikajú obavy z ochrany osobných údajov. Facebook kvôli tejto kauze musel podniknúť výrazné bezpečnostné opatrenia a na tento trend zareagovala aj spoločnosť Google.

Najnovšie úsilie technologického giganta je zamerané na hlavnú službu spoločnosti – Vyhľadávanie Google. Čoskoro budete môcť skontrolovať a odstrániť nedávne vyhľadávania, ako aj získať zjednodušený súbor ovládacích prvkov pre ochranu osobných údajov. Vďaka novým opatreniam získate prehľad aj o tom, ako sa vaše údaje používajú vo vzťahu k vyhľadávaniu na konkrétnej stránke.

Všetky tieto nastavenia, ako aj krátke inštruktážne video, budú dostupné z hlavného menu na obrazovke Vyhľadávania – v nastaveniach s názvom „Vaše údaje vo vyhľadávaní„.

Ďalšou dôležitou možnosťou, ktorá sa po novom zobrazí, sú aj nastavenia reklamy. Týmto spôsobom budete kontrolovať typy reklám, ktoré sa budú zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. Takisto budete mať možnosť vybrať si, ktoré informácie o histórii vyhľadávania môže spoločnosť Google použiť na vylepšenie budúcich vyhľadávaní.

Podľa predvoleného nastavenia, história vyhľadávania používateľa výrazne ovplyvní obidve vyššie uvedené možnosti. Či už pôjde o ovplyvňovanie typu reklám, ktoré budú lepšie cielené na používateľa, alebo sa to dotkne aj vylepšenia budúcich vyhľadávaní.

Tieto zmeny sa od dnešného dňa začnú prejavovať vo webových prehliadačoch pre PC a smartfóny. V najbližších týždňoch sa zmeny prejavia aj priamo v aplikáciách Google pre iOS a Android. Podobné zmeny sa prejavia budúci rok aj v ďalších službách od Googlu, napríklad v Mapách.

Zdroj: TechRadar

Prečítajte si aj:

iPhone XR: Čo znamená písmeno R v názve?

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.