Google si chce posvietiť na nekorektne zobrazovaný politický obsah.

Od polovice novembra 2023 zavedie pravidlá na ohlasovanie informácií, kedy bol obsah reklamy neprimerane upravený. Myslí sa tým najmä použitie techník umelej inteligencie. Nejde však o všetky úpravy. Ako sám Google prezentuje, špeciálnu poznámku o úpravách netreba uvádzať pri zmene veľkosti, orezaní fotografie, korekcie farieb alebo jasu či napríklad korekciu defektov ako červených očí.

Zmena má byť v tom, že príspevky, ktoré mohli byť z veľkej časti vygenerované cez AI, musia mať jasný popis, že boli takto upravené. Musí byť dostatočne viditeľný a na mieste, kde si ho používatelia s veľkou pravdepodobnosťou všimnú. Nová politika sa bude vzťahovať na obrazový, video alebo zvukový obsah.

Pre bližšiu predstavu sa nové pravidlá dotknú príspevkov, na ktorých budú napríklad postavy vytvorené AI, prípade pôjde o zvukové nahrávky nahovorené prostredníctvom syntézy hlasu. Rovnako ak bude na videu alebo vo vyobrazení činnosť, ktorú daná osoba v skutočnosti neurobila. Ide o reakciu na možnosti AI, keďže dnes stačí zadať slovné príkazy, čo má na obrázku byť a AI vygeneruje viac či menej vierohodný obrázok. Iný typ reklám zatiaľ nemusí ohlasovať použitie AI techník.

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.